|
Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do aplikované etiky 2. Bioetika - historie 3. Bioetika - etika moderní vědy 4. Etika vědecké práce v ČR 5. Etika v institucionálním prostředí - Univerzita Tomáše Bati 6. Etika v institucionálním prostředí - interní a externí morální management 7. Persuasivní etika 8. Morální management: Charakteristiky morální kompetence 9. Principy morální racionality 10. Lhaní a manipulace v marketingové komunikaci 11. - 12. vybraná témata aplikované etiky 13. Závěrečné shrnutí
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
| Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit význam bioetiky. |
| vysvětlit význam bioetiky. |
| vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
| vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
| popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
| popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
| vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
| vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
| popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
| popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
| formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
| formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
| formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
| ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
| ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
| více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
| více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
| zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
| zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Brázda, Radim. Ethicum. 1. vyd. Zlín : VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-9-6.
-
Cialdini, R. B. Influence: The Psychology of Persuasion. Harper Business. 2006.
-
Goodpaster, K. E. Teaching and learning ethics by the case method. In The Blackwell guide to business ethics. Malden: Blackwell., 2002.
-
Precht, Richard David. Kdo jsem?. Vyd. 1. Praha : Ikar, 2010. ISBN 978-80-249-1306-3.
-
SEKERKA Leslie. Ethics is a Daily Deal Choosing to Build Moral Strength as a Practice. 2015. ISBN 978-3319180892.
-
Stránský, M. Praktický význam morální filosofie. Zlín, 2018.
-
TANNER, C. Christe. Moral Intelligence ?A Framework for Understanding Moral Competences. 2014.
-
Williams, Bernard. Ethics and the Limits of Philosophy. Harvard University Press, 1985. ISBN 067426858X.
|