|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do aplikace moderních technologií v marketingové komunikaci. 2. Zpracování a analýza dat v marketingové komunikaci. 3. Využití obrazových prvků v marketingové komunikaci. 4. Personalizace obsahu pro zákazníky. 5. Využití chatbotů a virtuálních asistentů pro zlepšení komunikace s klienty. 6. Využití moderních technologií v reklamních kampaních. 7. Segmentace trhu s pomocí AI. 8. Strojové učení vs. AI v marketingové komunikaci. 9. Optimalizace kampaní s využitím predikce chování zákazníků. 10. Etické a právní otázky moderních technologií v marketingu. 11. Kreativní využití moderních technologií v marketingových kampaních. 12. Nové trendy v aplikaci moderních technologií v marketingové komunikaci. 13. Praktické příklady využití moderních technologií v marketingové komunikaci v reálném světě.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - orientovat se v základních principech marketingu a marketingové komunikace - znát hlavní nástroje marketingového mixu a digitální komunikace - mít povědomí o současných trendech v online prostředí a médiích |
| - orientovat se v základních principech marketingu a marketingové komunikace - znát hlavní nástroje marketingového mixu a digitální komunikace - mít povědomí o současných trendech v online prostředí a médiích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - samostatně vyhledávat, analyzovat a interpretovat odborné texty a zdroje - používat základní nástroje digitální komunikace (sociální sítě, online kampaně, analytické nástroje) - aplikovat základní analytické a prezentační dovednosti v rámci týmové spolupráce |
| - samostatně vyhledávat, analyzovat a interpretovat odborné texty a zdroje - používat základní nástroje digitální komunikace (sociální sítě, online kampaně, analytické nástroje) - aplikovat základní analytické a prezentační dovednosti v rámci týmové spolupráce |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| principů a možností využití umělé inteligence v marketingu a reklamě |
| principů a možností využití umělé inteligence v marketingu a reklamě |
| základních technologií a aplikací AI (strojové učení, generativní modely, automatizace procesů) |
| základních technologií a aplikací AI (strojové učení, generativní modely, automatizace procesů) |
| etických, právních a společenských aspektů nasazení AI v marketingové komunikaci |
| etických, právních a společenských aspektů nasazení AI v marketingové komunikaci |
| aktuálních trendů a případových studií z praxe (chatboti, personalizace obsahu, prediktivní analytika) |
| aktuálních trendů a případových studií z praxe (chatboti, personalizace obsahu, prediktivní analytika) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat a hodnotit potenciál AI nástrojů pro marketingovou praxi |
| analyzovat a hodnotit potenciál AI nástrojů pro marketingovou praxi |
| navrhovat a implementovat jednoduchá řešení s využitím AI v marketingové komunikaci |
| navrhovat a implementovat jednoduchá řešení s využitím AI v marketingové komunikaci |
| kriticky posuzovat výhody a rizika aplikace AI v kontextu etiky a regulací |
| kriticky posuzovat výhody a rizika aplikace AI v kontextu etiky a regulací |
| prezentovat a obhajovat návrhy využití AI v marketingu v odborné i laické komunikaci |
| prezentovat a obhajovat návrhy využití AI v marketingu v odborné i laické komunikaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
https://blog.hubspot.com/marketing. .
-
https://www.marketingweek.com/. .
-
https://www.semrush.com/blog/. .
-
GRAY, K. Artificial Intelligence in Advertising. London: Kogan Page, 2018. ISBN 978-0749482335.
-
KUMAR, K. The A.I. Revolution in Advertising. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1138483102.
-
Moez Ltifi. Advances in Digital Marketing in the Era of Artificial Intelligence. Abingdon, Oxon; New York, Routledge. 2024.
-
Paul Roetzer, Mike Kaput. Marketing Artificial Intelligence: AI, Marketing, and the Future of Business. New York, 2022. ISBN 978-1637740798.
-
PRADEEP, A.K. AI for Marketing and Product Innovation: Powerful New Tools for Predicting Trends, Connecting with Customers, and Closing Sales. Hoboken: Wiley, 2019. ISBN 978-1119542685.
-
Raj Venkatesan, Jim Lecinski. The AI Marketing Canvas: A Five-Stage Road Map to Implementing Artificial Intelligence in Marketing. Stanford, California. 2024.
-
RUST, Roland T. a HUANG, Ming-Hui. The feeling economy: how artificial intelligence is creating the era of empathy. Cham: Palgrave Macmillan, 2021. ISBN 978-3-030-52976-5.
-
SHEARER, A. Artificial Intelligence for Advertising: Practical Applications. Hoboken: Wiley, 2020. ISBN 978-1119607452.
-
STERNE, J. Marketing Artificial Intelligence: Practical Applications for Marketing Professionals. Hoboken: Wiley, 2019. ISBN 978-1119484074.
-
ZERILLI, John; DANAHER, John; MACLAURIN, James; GAVAGHAN, Colin; KNOTT, Alistair et al. A citizen's guide to artificial intelligence. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2020. ISBN 9780262361323.
|