|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Nácvik psaní verzálek kurzivní italiky Cancellaresca italica 2. Prezentace různých typů kaligrafie podle dějinných období a psacích nástrojů 3. Prezentace letteringu - kreslené písmo 4. Ukázka netradičních psacích nástrojů 5. Zákonitosti tvorby kompozice 6. Vytvoření kompozice na formát A4 s gradací textu a dekorativními prvky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 49 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpokladsy nejsou stanoveny. |
| Předpokladsy nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - student umí definovat základní pravidla typografie související s kaligrafií |
| - student umí definovat základní pravidla typografie související s kaligrafií |
| - student umí popsat proces tvorby kompozice |
| - student umí popsat proces tvorby kompozice |
| - student umí rozpoznat druhy historických kaligrafických stylů |
| - student umí rozpoznat druhy historických kaligrafických stylů |
| - student umí rozpoznat druhy kaligrafických psacích nástrojů |
| - student umí rozpoznat druhy kaligrafických psacích nástrojů |
| - student umí popsat význam kontrastu psané a volné plochy |
| - student umí popsat význam kontrastu psané a volné plochy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student dovede vytvořit psanou kompozici podle typografických pravidel |
| - student dovede vytvořit psanou kompozici podle typografických pravidel |
| - student dovede kombinovat více druhů písem na jednom formátu |
| - student dovede kombinovat více druhů písem na jednom formátu |
| - student dovede vytvořit gradaci a frázování textu |
| - student dovede vytvořit gradaci a frázování textu |
| - student dovede prakticky vytvořit zarovnanou a nezarovnanou kompozici |
| - student dovede prakticky vytvořit zarovnanou a nezarovnanou kompozici |
| - student dovede psát různými psacími nástroj |
| - student dovede psát různými psacími nástroj |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Coles, Stephen. The Geometry of Type.
-
David Harris. The Calligrapher's Bible. Bloomsbury Publishing PLC, 2018.
-
ENGELBRECHT, Lisa. Modern Calligraphy and Hand Lettering. Beverly Massachusetts: Quarry Books, 2008. ISBN 9781592536443.
-
Meggs, B. P. A History of Graphic Design. USA, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Muller-Brockmann, J. Grid systems.
|