Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Teorie: znaková sada, anatomie písmového znaku, písmová osnova, střední výška písma, interpunkce, diakritika. Projekty: optické vyrovnání písma, sazba písma v malé velikosti, písmo tvarované do kruhu, základy kaligrafie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- student umí definovat základní oborovou terminologií související s kaligrafií |
- student umí definovat základní oborovou terminologií související s kaligrafií |
- student umí definovat správné držení pera, jeho pozici na psací podložce a způsob kaligrafického psaní |
- student umí definovat správné držení pera, jeho pozici na psací podložce a způsob kaligrafického psaní |
- student má všeobecný přehled v oblasti psacího náčiní a psacích podložek |
- student má všeobecný přehled v oblasti psacího náčiní a psacích podložek |
- student umí definovat princip psaní liter renezanční abecedy |
- student umí definovat princip psaní liter renezanční abecedy |
- student má teoretický rozhled v oblasti kaligrafie, letteringu a kresleného písma |
- student má teoretický rozhled v oblasti kaligrafie, letteringu a kresleného písma |
Odborné dovednosti |
---|
- student nejprve dovede nakaligrafovat základní jednoduché tahy |
- student nejprve dovede nakaligrafovat základní jednoduché tahy |
- student umí nakaligrafovat písmena malé abecedy - mínusky |
- student umí nakaligrafovat písmena malé abecedy - mínusky |
- student umí nakaligrafovat písmena velké abecedy - verzálky |
- student umí nakaligrafovat písmena velké abecedy - verzálky |
- student umí nakaligrafovat krátká slova |
- student umí nakaligrafovat krátká slova |
- student umí nakaligrafovat krátký text, např. pangram, citát nebo přísloví |
- student umí nakaligrafovat krátký text, např. pangram, citát nebo přísloví |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Coles, Stephen. The Geometry of Type.
-
Haley, A., Paulin, R. Typography Referenced.
-
Meggs, B. P. A History of Graphic Design. USA, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Muller-Brockmann, J. Grid systems.
-
Pedersen, B. M. Graphic digital fonts. New York, 1999. ISBN 1-888001-05-4.
|