Vyučující
|
-
Kolesár Zdeno, prof. PhDr. Ph.D.
-
Jakubíček Vít, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na dějiny grafického a průmyslového designu. Specializuje se na mechanizovaně množený obraz či výrobek, věnuje se však i soliterní tvorbě a přesahům užitého a volného umění od jejich formování po období druhé světové války.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné specielní předpoklady |
Žádné specielní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
Identifikovat a interpretovat klíčová díla dějin designu. |
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Identifikovat a interpretovat klíčová díla dějin designu. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů dějin designu. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů dějin designu. |
Popsat základní principy modernistické a postmodernistické koncepce designu. |
Popsat základní principy modernistické a postmodernistické koncepce designu. |
Poznat nejdůležitější proudy a osobnosti současného designu. |
Poznat nejdůležitější proudy a osobnosti současného designu. |
Poznat základní strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
Poznat základní strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
Odborné dovednosti |
---|
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Aplikovat ve vlastní tvorbě zásady udržitelného rozvoje. |
Aplikovat ve vlastní tvorbě zásady udržitelného rozvoje. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Ústní zkouška |
Didaktický test |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Dusong, Jean-Duc. Typografie od olova k počítačům. 1. vyd. Praha : Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 8071802964.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
-
Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
|