|
Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Na pozadí klíčových témat světového umění jsou během semestru představeny díla a osobnosti české umělecké scény.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 49 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student získá znalost příkladů uměleckých děl vážících se k tématům jako globalizace, identita a tělo, umění a trh, politizace a participace, média a propaganda, objekt a prostor, přechod k udržitelné společnosti, paměť atd. |
| Student získá znalost příkladů uměleckých děl vážících se k tématům jako globalizace, identita a tělo, umění a trh, politizace a participace, média a propaganda, objekt a prostor, přechod k udržitelné společnosti, paměť atd. |
| Student získá znalosti o dlouhodobě výrazných osobnostech světového současného umění |
| Student získá znalosti o dlouhodobě výrazných osobnostech světového současného umění |
| Student bude seznámen s fenoménem finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu. |
| Student bude seznámen s fenoménem finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu. |
| mít přehled o významných aktuálních výstavách a přehlídkách v České republice a nejbližším okolí (Praha, Vídeň, Brno) |
| mít přehled o významných aktuálních výstavách a přehlídkách v České republice a nejbližším okolí (Praha, Vídeň, Brno) |
| mít vhled do dílčí problematiky umění v zemích svých spolužáků |
| mít vhled do dílčí problematiky umění v zemích svých spolužáků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student bude rozeznávat nejdůležitější typy světových přehlídek současného umění |
| Student bude rozeznávat nejdůležitější typy světových přehlídek současného umění |
| diskutovat o klíčových tématech současného umění |
| diskutovat o klíčových tématech současného umění |
| představit vybraný příklad z vlastního (domácího) uměleckého prostředí v kontextu hlavních tendencí v současné mezinárodní umělecké scéně |
| představit vybraný příklad z vlastního (domácího) uměleckého prostředí v kontextu hlavních tendencí v současné mezinárodní umělecké scéně |
| srovnat kulturní shody a odlišnosti při hodnocení a interpretaci umění |
| srovnat kulturní shody a odlišnosti při hodnocení a interpretaci umění |
| srozumitelně sdělit svou vlastní interpretaci uměleckého díla či tendence publiku z jiného kulturního prostředí |
| srozumitelně sdělit svou vlastní interpretaci uměleckého díla či tendence publiku z jiného kulturního prostředí |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
|
Doporučená literatura
|
-
DRDOVÁ, Lucie, ŠEVČÍKOVÁ, Lucie a Eva ŽÁKOVÁ, ed. Czech contemporary art guide. 2012. ISBN 978-80-7008-294-2.
-
HICKS, Alistair. Průvodce světem současného umění.
-
Hoffman, Jens. Show Time: The 50 most influental exhibitions of contemporary art. D.A.P. / Distributed Art Publishers, Inc., 2014. ISBN 9780500239117.
-
Chilvers, Ian. The Oxford dictionary of art and artists. 4th ed. New York : Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-953294-0.
|