|
Vyučující
|
-
Fišerová Lucia, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Věci a prostor: Princip obydlí. Osobní prostor. Postel, stůl, židle. 2. Věci a prostor: Alchymie kuchyně. Nádobí, jídlo, lednice. 3. Věci a prostor: Skříň. Hadr, cár. 4. Věci a prostor: Šuplík. Veteš, sbírka. 5. Věci a prostor: Knihovna. Kniha, čtení, čtenář. 6. Věci a prostor: Prostor jakoby nikdy. Půda a sklep. Průjezdy a dvory. Labyrint města.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie |
| získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie |
| naučí se porozumět odbornému teoretickému textu |
| naučí se porozumět odbornému teoretickému textu |
| bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie |
| bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie |
| bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění |
| bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění |
| naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz |
| naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz |
| Odborné dovednosti |
|---|
| schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby |
| schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby |
| vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru |
| vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru |
| navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií |
| navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií |
| získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi |
| získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi |
| nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze |
| nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Týmová práce |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Esej |
| Zpracování prezentace |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
Barthes, Roland. Světlá komora. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
BATCHEN, Geoffrey. Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii. Praha, NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-409-5.
-
CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie?. Praha: Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
-
Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy : příběhy lidí, které obrazy dojaly k slzám. Vyd. 1. Praha : Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.
-
FIŠEROVÁ, Lucia L.; POSPĚCH, Tomáš (ed.). Role fotografie. Rozhovory o různé fotografii. Praha: PositiF, 2019. ISBN 978-80-87407-27-1.
-
FREELANDOVÁ, Cynthia. Teorie umění. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-90-7363-164-2.
-
Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Labyrint, 2012. ISBN 978-80-87260-31-9.
-
HEIFERMAN, Marvin, (ed.). Photography Changes Everything. New York: Aperture, 2012. ISBN 9781597111997.
-
SILVERIO, Robert. Nefotografie neslova. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-420-0.
|