|
Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
-
Ragulová Zuzana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kontextuální modernismus. 2. Dekonstruktivismus a fenomén hvězdných architektů. 3. Hypermodernismus a "demokratizace" skla. 4. Minimalistické tendence. 5. Zelená architektura a diskurz o životním prostředí. 6. Parametrismus a architektura roje. 7. Fenomén modularity. 8. Rekonstrukce, revitalizace, konzervace v kontextu současného urbanismu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
| - Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
| - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
| - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
| - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
| - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
| - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
| - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
| - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
| - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Realizovat rešerši dané problematiky |
| - Realizovat rešerši dané problematiky |
| - Analyzovat zadané téma |
| - Analyzovat zadané téma |
| - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
| - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
| - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
| - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
| - Prezentovat zadané téma |
| - Prezentovat zadané téma |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
FAZIO, Michael W., Marian MOFFETT a Lawrence WODEHOUSE. A world history of architecture. London: Laurence King Publishing, 2013. ISBN 978-1-78067-111-6.
-
FRAMPTON, Kenneth. Moderní architektura, Kritické dějiny. Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3.
-
CHING, Francis D. K.and JARZOMBEK, Mark M. and PRAKASH, Vikramaditya. A Global History of Architecture.. Wiley, 2017. ISBN 9781118981337.
-
JODIDIO Philip. Architecture now!: současní architekti. Praha, 2003. ISBN 3-8228-2973-0.
-
Koolhaas, Rem. Třeštící New York : retroaktivní manifest pro Manhattan. Praha : Arbor vitae, 2007. ISBN 978-80-86300-77-1.
-
ŠVÁCHA, Rostislav. SRŠŇOVÁ, Milena. TICHÁ, Jana (eds.). Euroamerické architektonické myšlení 1936 - 2011. Praha, 2018. ISBN 9788088033035.
|