Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
-
Ragulová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Kontextuální modernismus. 2. Dekonstruktivismus a fenomén hvězdných architektů. 3. Hypermodernismus a "demokratizace" skla. 4. Minimalistické tendence. 5. Zelená architektura a diskurz o životním prostředí. 6. Parametrismus a architektura roje. 7. Fenomén modularity. 8. Rekonstrukce, revitalizace, konzervace v kontextu současného urbanismu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
- Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
- Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
- Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
- Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
- Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Analyzovat zadané téma |
- Analyzovat zadané téma |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Prezentovat zadané téma |
- Prezentovat zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
FAZIO, Michael W., Marian MOFFETT a Lawrence WODEHOUSE. A world history of architecture. London: Laurence King Publishing, 2013. ISBN 978-1-78067-111-6.
-
FRAMPTON, Kenneth. Moderní architektura, Kritické dějiny. Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3.
-
CHING, Francis D. K.and JARZOMBEK, Mark M. and PRAKASH, Vikramaditya. A Global History of Architecture.. Wiley, 2017. ISBN 9781118981337.
-
JODIDIO Philip. Architecture now!: současní architekti. Praha, 2003. ISBN 3-8228-2973-0.
-
Koolhaas, Rem. Třeštící New York : retroaktivní manifest pro Manhattan. Praha : Arbor vitae, 2007. ISBN 978-80-86300-77-1.
-
ŠVÁCHA, Rostislav. SRŠŇOVÁ, Milena. TICHÁ, Jana (eds.). Euroamerické architektonické myšlení 1936 - 2011. Praha, 2018. ISBN 9788088033035.
|