Vyučující
|
-
Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Programové prostředí Microsoft Enterprise Project Management - Pojetí tlustého a tenkého klienta v SW nástrojích - Připojení na projektový server z webového prostředí dle manuálu XP , Vista, Windows 7 - Vytvoření návrhu projektu - Otevření projektů na projektovém serveru, načtení dostupných projektů - Převod návrhu projektu do centra projektů - Komunikace na projektovém serveru (PWA, tenký klient, Microsoft Project 2007, tlustý klient) - Ukládání změn plánu na projektovém serveru z pozice manažera projektu - Plánování projektu, dimenze rozsahu - Dodávky, milníky - Plánování projektu, dimenze času (deterministické přístupy, stochastické - metoda PERT), kritická cesta, časové plánování, souběh úkolů, zdroje - Plánování projektu, dimenze nákladů (nastavení ceny zdrojů na serveru, nikoliv lokálně), výnosy projektu a Cash Flow, projektové sestavy - Směrný plán a sledování skutečného průběhu řešeného projektu, hlášení o splnění úkolů, potvrzení projektovým manažerem, komunikace na projektovém serveru, metoda EVM, sestavy řízení dosažené hodnoty v projektu, řízení rizik v projektu, ukončení projektu - Samostatná práce na vlastní případové studii
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
schopnost komunikace v týmu, analytické myšlení, systémové myšlení, znalost problematiky předmětu UMK/RIPR1 |
schopnost komunikace v týmu, analytické myšlení, systémové myšlení, znalost problematiky předmětu UMK/RIPR1 |
Výsledky učení |
---|
1. Definovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu. 2. Chápat smysl univerzálních agilních principů řízení projektů. 3. Rozumět smyslu rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu. 4. Pochopit smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů. 5. Vysvětlit pojem hodnota pro zákazníka a zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost. 6. Popsat nástroje řízení projektů pro konkrétní projekt, který je popsán jako případová studie. |
1. Definovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu. 2. Chápat smysl univerzálních agilních principů řízení projektů. 3. Rozumět smyslu rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu. 4. Pochopit smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů. 5. Vysvětlit pojem hodnota pro zákazníka a zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost. 6. Popsat nástroje řízení projektů pro konkrétní projekt, který je popsán jako případová studie. |
Odborné dovednosti |
---|
1. Vybrat klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavit Business Case projektu 2. Analyzovat problém organizace a navrhnout varianty řešení, které budou vyřešeny pomocí projektu. 3. Stanovit rizika projektu. 4. Navrhnout a vhodně formulovat designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu. 5. Analyzovat hodnotu projektu v Business Case. 6. Vybrat klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a navrhnout Project Summary. 7. Stanovit projektové výstupy a specifikovat je pro harmonogram projektu. 8. Naplánovat postup prací na projektu jako projektový harmonogram. 9. Sledovat skutečnou realizaci oproti plánu a porovnat plánované a skutečné výsledky projektu. 10. Aplikovat získané odborné znalosti v řešení případové studie v celém životním cyklu projektu. 11. Oponovat přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera. |
1. Vybrat klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavit Business Case projektu 2. Analyzovat problém organizace a navrhnout varianty řešení, které budou vyřešeny pomocí projektu. 3. Stanovit rizika projektu. 4. Navrhnout a vhodně formulovat designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu. 5. Analyzovat hodnotu projektu v Business Case. 6. Vybrat klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a navrhnout Project Summary. 7. Stanovit projektové výstupy a specifikovat je pro harmonogram projektu. 8. Naplánovat postup prací na projektu jako projektový harmonogram. 9. Sledovat skutečnou realizaci oproti plánu a porovnat plánované a skutečné výsledky projektu. 10. Aplikovat získané odborné znalosti v řešení případové studie v celém životním cyklu projektu. 11. Oponovat přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Dvořák, D. Řízení projektů: nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoftu. 2008.
-
Kališ, J. Microsft Project: kompletní průvodce pro verze 2007 a 2003. Brno: Computer Press, 2008.
-
Schwalbe, K. Řízení projektů v IT. Brno: Computer press, 2007.
-
Šviráková Eva. Řízení projektů II. Zlín, 2011.
-
Šviráková, Eva. Řízení projektů I. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-990-7.
|