Předmět: Seminář k diplomové práci I

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Seminář k diplomové práci I
Kód předmětu KKTS/SDPA1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Bloky výuky: - Zásady pro vypracování podkladů pro zadání závěrečné práce; doporučená osnova pro zpracování závěrečné práce (rešerše k tématu práce, analýza pro zpracování tématu, variantní návrhy řešení, postup zpracování vybrané varianty řešení). - Tvůrčí práce při psaní textů (cíl a účel práce, metoda psaní práce, rozsah závěrečné práce a její finální zadání, principy výběru tématu). - Tvůrčí práce se zdroji v teoretické části závěrečné práce, postup, jak se zdroji pracovat tvůrčím způsobem, doporučení, jak promítnout do textu závěrečné práce vlastní pohled. - Tvůrčí práce analytická a metody analýzy (textová analýza, kompilace (kompilát), komparativní analýza, historická metoda - práce s primárními zdroji); kvalitativní výzkum, charakteristika pro odbornou esej. - Struktura práce, úvod (principy a význam úvodu, výzkumné otázky a hypotézy); hlavní část závěrečné práce (teoretická část, praktická část); závěr (principy, význam, stylistika). - Styl psaní odborné práce (subjektivní a objektivní styl, neosobní formulace, autorský singulár a plurál, vyprávění vs. odborná práce); cílová skupina závěrečné práce.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky bakalářském studijním programu.
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky bakalářském studijním programu.
Výsledky učení
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci.
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Odborné dovednosti
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Collins, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví.. Praha, 2017. ISBN 978-80-7008-386-4.
  • Krčál, M., Teplíková, Z. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
  • Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
  • ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-40-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr