Vyučující
|
-
Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Bloky výuky: - Zásady pro vypracování podkladů pro zadání závěrečné práce; doporučená osnova pro zpracování závěrečné práce (rešerše k tématu práce, analýza pro zpracování tématu, variantní návrhy řešení, postup zpracování vybrané varianty řešení). - Tvůrčí práce při psaní textů (cíl a účel práce, metoda psaní práce, rozsah závěrečné práce a její finální zadání, principy výběru tématu). - Tvůrčí práce se zdroji v teoretické části závěrečné práce, postup, jak se zdroji pracovat tvůrčím způsobem, doporučení, jak promítnout do textu závěrečné práce vlastní pohled. - Tvůrčí práce analytická a metody analýzy (textová analýza, kompilace (kompilát), komparativní analýza, historická metoda - práce s primárními zdroji); kvalitativní výzkum, charakteristika pro odbornou esej. - Struktura práce, úvod (principy a význam úvodu, výzkumné otázky a hypotézy); hlavní část závěrečné práce (teoretická část, praktická část); závěr (principy, význam, stylistika). - Styl psaní odborné práce (subjektivní a objektivní styl, neosobní formulace, autorský singulár a plurál, vyprávění vs. odborná práce); cílová skupina závěrečné práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky bakalářském studijním programu. |
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky bakalářském studijním programu. |
Výsledky učení |
---|
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní bakalářských prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci. |
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Collins, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví.. Praha, 2017. ISBN 978-80-7008-386-4.
-
Krčál, M., Teplíková, Z. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-40-7.
|