Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Standardy, metodiky a nástroje projektového řízení - Projekty v kontrolovaném prostředí - Procesy podle metodiky PRINCE2 - přehled - Témata PRINCE2 - přehled - Principy metodiky PRINCE2 - Zahájení projektu - Strategie řízení projektu, Směrování projektu - Obchodní případ - Organizace - Nastavení projektu, Iniciace projektu - Plány projektu: Návrh plánu, Definice a analýza produktů, Identifikace aktivit a závislostí produktů, Realizace odhadů, Časové plánování, Zdokumentování plánu, Průběžné hodnocení rizik - Řízení dodávky produktu - Řízení přechodu mezi etapami, Řízení etapy - Kvalita, Změna - Progres - Řízení rizik v projektu, Ukončení projektu - Cvičný test PRINCE2
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů, Znalost základů finančního rozpočetnictví. |
Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů, Znalost základů finančního rozpočetnictví. |
Výsledky učení |
---|
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu. |
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu. |
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů. |
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů. |
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty. |
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty. |
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů. |
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů. |
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost. |
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost. |
Odborné dovednosti |
---|
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu. |
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu. |
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem. |
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem. |
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu. |
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu. |
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu. |
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu. |
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram. |
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram. |
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat. |
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat. |
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera. |
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Doležal, Jan. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2848-3.
-
Svozilová, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1501-5.
-
Šviráková Eva. Kreativní projektový management. Zlín, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
-
Šviráková Eva. Řízení projektů II. Zlín, 2011.
-
Šviráková, Eva. Řízení projektů I. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-990-7.
-
Šviráková Eva. SW podpora řízení projektů. Zlín, 2011.
|