Předmět: Projektové řízení 2

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Projektové řízení 2
Kód předmětu KKTS/RIPR2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Standardy, metodiky a nástroje projektového řízení - Projekty v kontrolovaném prostředí - Procesy podle metodiky PRINCE2 - přehled - Témata PRINCE2 - přehled - Principy metodiky PRINCE2 - Zahájení projektu - Strategie řízení projektu, Směrování projektu - Obchodní případ - Organizace - Nastavení projektu, Iniciace projektu - Plány projektu: Návrh plánu, Definice a analýza produktů, Identifikace aktivit a závislostí produktů, Realizace odhadů, Časové plánování, Zdokumentování plánu, Průběžné hodnocení rizik - Řízení dodávky produktu - Řízení přechodu mezi etapami, Řízení etapy - Kvalita, Změna - Progres - Řízení rizik v projektu, Ukončení projektu - Cvičný test PRINCE2

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů, Znalost základů finančního rozpočetnictví.
Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů, Znalost základů finančního rozpočetnictví.
Výsledky učení
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů.
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů.
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty.
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty.
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Odborné dovednosti
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Rozhovor
Rozhovor
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Doležal, Jan. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2848-3.
  • Svozilová, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1501-5.
  • Šviráková Eva. Kreativní projektový management. Zlín, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
  • Šviráková Eva. Řízení projektů II. Zlín, 2011.
  • Šviráková, Eva. Řízení projektů I. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-990-7.
  • Šviráková Eva. SW podpora řízení projektů. Zlín, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr