|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Teorie: diakritika - její tvorba a úskalí, tvorba odstavcových stylů, zarovnaný a nezarovnaný text. Projekty: konstrukce diakritických znamének a jejich začlenění v textu, volné téma: např. kaligram - hříčka s písmeny a znaky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - student definuje typografické zákonitosti dle oborové terminologie (3. část) |
| - student definuje typografické zákonitosti dle oborové terminologie (3. část) |
| - student definuje tvorbu mezer mezi literami, slovy a řádky v hladké sazbě |
| - student definuje tvorbu mezer mezi literami, slovy a řádky v hladké sazbě |
| - student definuje tvorbu a druhy odstavců |
| - student definuje tvorbu a druhy odstavců |
| - student definuje typografická pravidla dělení slov |
| - student definuje typografická pravidla dělení slov |
| - student charakterizuje tvorbu diakritických znamének |
| - student charakterizuje tvorbu diakritických znamének |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student dovede pracovat s písmem tvarovaným do kruhu |
| - student dovede pracovat s písmem tvarovaným do kruhu |
| - student dovede pracovat s extrémně malými velikostmi písma |
| - student dovede pracovat s extrémně malými velikostmi písma |
| - student dovede zarovnat text do bloku |
| - student dovede zarovnat text do bloku |
| - student dovede vytvořit všechny druhy nezarovnaného textu |
| - student dovede vytvořit všechny druhy nezarovnaného textu |
| - student dovede navrhnout autorskou diakritiku |
| - student dovede navrhnout autorskou diakritiku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
1000 způsobů zpracování písma: tvar písmena dotažený k dokonalosti. V Praze: Slovart, 2006. ISBN 8072098829.
-
BABÁK, Petr, Filip BLAŽEK, Veronika BURIAN, et al. 9010. BiggBoss, 2015. ISBN 9788090601956.
-
Blažek, F. a kol. Praktická typografie. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-385-4.
-
Blažek Filip. Typokniha. Praha, 2020. ISBN 978-80-88308-12-6.
-
Haley Allan and col. Typography Referenced. USA Beverly, Rockpoint, 2012. ISBN 978-59253-702-0.
-
KUDROWSKA, Linda. 365 stories on type, typography and graphic design. Paris: Étapes, 2015. ISBN 9791095254003.
-
ROTHENSTEIN, Julian. A2Z: And more Signs. London: Thames and Hudson, 2006. ISBN 9780500286043.
|