Předmět: Prezentace uměleckého díla

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Prezentace uměleckého díla
Kód předmětu KKTS/PREZ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zelinský Miroslav, doc. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
1. Statut uměleckého díla a umění, vývoj a současný stav 1. 2. Statut uměleckého díla a umění, vývoj a současný stav 2. 3. Estetická funkce v dotčených oblastech umění 4. Estetická norma a hodnota 5. Prezentace a reprezentace 6. Prezentační metody a techniky 7. Prezentační žánry 8. Prezentační příležitosti a prostředí 9. - 13. Případové studie k prezentacím uměleckého díla výtvarného 2D, výtvarného 3D, audiovizuálního a designérského.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně.
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně.
Výsledky učení
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty.
Orientuje se v druhovém dělení umělecké tvorby.
Orientuje se v druhovém dělení umělecké tvorby.
Je schopen určit a definovat žánry a způsoby jejich užití.
Je schopen určit a definovat žánry a způsoby jejich užití.
Definuje prezentační žánry pro jednotlivé druhy umění.
Definuje prezentační žánry pro jednotlivé druhy umění.
Orientuje se v prezentačních platformách.
Orientuje se v prezentačních platformách.
Odborné dovednosti
Je schopen zařadit umělecké dílo do historického kontextu.
Je schopen zařadit umělecké dílo do historického kontextu.
Je schopen určit místo díla v kontextu autorské nebo skupinové tvorby.
Je schopen určit místo díla v kontextu autorské nebo skupinové tvorby.
Dokáže dílo správně adjustovat a najít mu místo v prezentační platformě.
Dokáže dílo správně adjustovat a najít mu místo v prezentační platformě.
Je připraven pro komunikaci s médii.
Je připraven pro komunikaci s médii.
Vyhodnotí přínosy a rizika prezentačních schopností.
Vyhodnotí přínosy a rizika prezentačních schopností.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Doporučená literatura
  • Gero, Štefan. Komunikácia, umenie, marketing. UKF: Nitra, 2012.
  • Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace : 7., aktualizované vydání. [2. vyd.]. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2423-2.
  • Huizinga, Johan. Homo ludens : o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 1971.
  • Chvatík, K. Strukturální estetika. Brno, 2002.
  • KESNER, LADISLAV. Muzeum umění v digitální době. Praha, 2000.
  • Slavíková Eva. Možnosti hry. Praha: Brkola, 2011.
  • Třeštík, Michal. Ta možnost tu prostě je. Gasset: Praha, 2015.
  • VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr