|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Statut uměleckého díla a umění, vývoj a současný stav 1. 2. Statut uměleckého díla a umění, vývoj a současný stav 2. 3. Estetická funkce v dotčených oblastech umění 4. Estetická norma a hodnota 5. Prezentace a reprezentace 6. Prezentační metody a techniky 7. Prezentační žánry 8. Prezentační příležitosti a prostředí 9. - 13. Případové studie k prezentacím uměleckého díla výtvarného 2D, výtvarného 3D, audiovizuálního a designérského.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
| Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
| Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
| Orientuje se v druhovém dělení umělecké tvorby. |
| Orientuje se v druhovém dělení umělecké tvorby. |
| Je schopen určit a definovat žánry a způsoby jejich užití. |
| Je schopen určit a definovat žánry a způsoby jejich užití. |
| Definuje prezentační žánry pro jednotlivé druhy umění. |
| Definuje prezentační žánry pro jednotlivé druhy umění. |
| Orientuje se v prezentačních platformách. |
| Orientuje se v prezentačních platformách. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Je schopen zařadit umělecké dílo do historického kontextu. |
| Je schopen zařadit umělecké dílo do historického kontextu. |
| Je schopen určit místo díla v kontextu autorské nebo skupinové tvorby. |
| Je schopen určit místo díla v kontextu autorské nebo skupinové tvorby. |
| Dokáže dílo správně adjustovat a najít mu místo v prezentační platformě. |
| Dokáže dílo správně adjustovat a najít mu místo v prezentační platformě. |
| Je připraven pro komunikaci s médii. |
| Je připraven pro komunikaci s médii. |
| Vyhodnotí přínosy a rizika prezentačních schopností. |
| Vyhodnotí přínosy a rizika prezentačních schopností. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Gero, Štefan. Komunikácia, umenie, marketing. UKF: Nitra, 2012.
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace : 7., aktualizované vydání. [2. vyd.]. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2423-2.
-
Huizinga, Johan. Homo ludens : o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 1971.
-
Chvatík, K. Strukturální estetika. Brno, 2002.
-
KESNER, LADISLAV. Muzeum umění v digitální době. Praha, 2000.
-
Slavíková Eva. Možnosti hry. Praha: Brkola, 2011.
-
Třeštík, Michal. Ta možnost tu prostě je. Gasset: Praha, 2015.
-
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.
|