Vyučující
|
-
Zelinský Miroslav, doc. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Statut uměleckého díla a umění, vývoj a současný stav 1. 2. Statut uměleckého díla a umění, vývoj a současný stav 2. 3. Estetická funkce v dotčených oblastech umění 4. Estetická norma a hodnota 5. Prezentace a reprezentace 6. Prezentační metody a techniky 7. Prezentační žánry 8. Prezentační příležitosti a prostředí 9. - 13. Případové studie k prezentacím uměleckého díla výtvarného 2D, výtvarného 3D, audiovizuálního a designérského.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Výsledky učení |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Orientuje se v druhovém dělení umělecké tvorby. |
Orientuje se v druhovém dělení umělecké tvorby. |
Je schopen určit a definovat žánry a způsoby jejich užití. |
Je schopen určit a definovat žánry a způsoby jejich užití. |
Definuje prezentační žánry pro jednotlivé druhy umění. |
Definuje prezentační žánry pro jednotlivé druhy umění. |
Orientuje se v prezentačních platformách. |
Orientuje se v prezentačních platformách. |
Odborné dovednosti |
---|
Je schopen zařadit umělecké dílo do historického kontextu. |
Je schopen zařadit umělecké dílo do historického kontextu. |
Je schopen určit místo díla v kontextu autorské nebo skupinové tvorby. |
Je schopen určit místo díla v kontextu autorské nebo skupinové tvorby. |
Dokáže dílo správně adjustovat a najít mu místo v prezentační platformě. |
Dokáže dílo správně adjustovat a najít mu místo v prezentační platformě. |
Je připraven pro komunikaci s médii. |
Je připraven pro komunikaci s médii. |
Vyhodnotí přínosy a rizika prezentačních schopností. |
Vyhodnotí přínosy a rizika prezentačních schopností. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
Gero, Štefan. Komunikácia, umenie, marketing. UKF: Nitra, 2012.
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace : 7., aktualizované vydání. [2. vyd.]. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2423-2.
-
Huizinga, Johan. Homo ludens : o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 1971.
-
Chvatík, K. Strukturální estetika. Brno, 2002.
-
KESNER, LADISLAV. Muzeum umění v digitální době. Praha, 2000.
-
Slavíková Eva. Možnosti hry. Praha: Brkola, 2011.
-
Třeštík, Michal. Ta možnost tu prostě je. Gasset: Praha, 2015.
-
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.
|