|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Vizualita sociálních relací v každodenní praxi - Prvky vizuální komunikace a rámce interpretace - Vizuální reality v poli mocenských zájmů a konfliktů - Umění jako nástroj zviditelňování sociálních dysfunkcí
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| - umí charakterizovat svou odbornou sféru v pojmech sociálního podmínění |
| - umí charakterizovat svou odbornou sféru v pojmech sociálního podmínění |
| - umí definovat podstatné aspekty sociálních situací, stejně jako formy sociálního jednání |
| - umí definovat podstatné aspekty sociálních situací, stejně jako formy sociálního jednání |
| - umí popsat sociální podmínění jednání komplexem kulturních faktorů |
| - umí popsat sociální podmínění jednání komplexem kulturních faktorů |
| - umí vysvětlit fungování organizace z hlediska mocenských mechanismů |
| - umí vysvětlit fungování organizace z hlediska mocenských mechanismů |
| - umí zahlédnout rozpory svého profesního světa a zformulovat k nim relevantní otázky |
| - umí zahlédnout rozpory svého profesního světa a zformulovat k nim relevantní otázky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - realizovat pracovní zadání v týmové kooperaci |
| - realizovat pracovní zadání v týmové kooperaci |
| - navrhnout rozložení úkolů v ve skupině a inovovat formy řízení skupiny |
| - navrhnout rozložení úkolů v ve skupině a inovovat formy řízení skupiny |
| - realizovat zadané úkoly v proměnlivém pracovním prostředí |
| - realizovat zadané úkoly v proměnlivém pracovním prostředí |
| - umí analyzovat pracovní konflikty ze strukturních podmínek |
| - umí analyzovat pracovní konflikty ze strukturních podmínek |
| - řešit strukturní napětí a konflikty pracovního prostředí |
| - řešit strukturní napětí a konflikty pracovního prostředí |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
BAUMAN, Z., MAY, T. Myslet sociologicky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2004. ISBN 80-86429-28-8.
-
Elkins, J., Fiorentini, E. Visual Worlds: Looking, Images, Visual Disciplines. Oxford University Press. Oxford, UK. 2020.
-
Fischerová, M. Obraz a moc. Rozhovory s francouzskými mysliteli. Karolinum, Praha. 2015.
-
In ČENĚK, David a Tereza PORYBNÁ. Vizuální antropologie: kultura žitá a viděná.. Pavel Mervart, 332 s. Estetika. Červený Kostelec, 2010. ISBN 978-80-87378-47-2.
-
Petráň, T. Ecce homo: Esej o vizuální antropologii. Univerzita Pardubice, Pardubice. 2011.
-
STUNKEN Marita, CARTWRIGHT Lisa. Studia vizuální kultury. Praha, Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-556-1.
-
Sztompka, Piotr. Vizuální sociologie : fotografie jako výzkumná metoda. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-77-9.
|