Předmět: Společnost a média 2

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Společnost a média 2
Kód předmětu KKTS/MD9SM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dvořáčková Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
1. Média a čas 2. Média a paměť 3. Média a tělo 4. Média a etika 5. Média a gender 6. Média a reprezentace minulosti 7. Plus: Mediální síť ideálního průmyslového města Zlína

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- vysvětlí pojem nová média
- vysvětlí pojem nová média
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
Odborné dovednosti
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky
- argumentuje své teze před ostatními
- argumentuje své teze před ostatními
Doporučená literatura
  • Otevřené hlavy.
  • BENDOVÁ, Helena a Matěj STRNAD. Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-313-5.
  • DEUZE, Mark. Media life.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum,, 2015. ISBN 978-80-246-2815-8.
  • DIJCK, José van. Mediated memories in the digital age.. Stanford University Press, xviii, 232 s. Cultural memory in the present. Stanford, 2007. ISBN 978-0-8047-5623-5.
  • Dvořák, Tomáš, ed. Kapitoly z dějin a teorie médií.. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze., 2010. ISBN 978-80-87108.
  • DVOŘÁK, Tomáš, Radim HLADÍK, Václav JANOŠČÍK, Čeněk PÝCHA, Irena REIFOVÁ, Marek ŠEBEŠ a Filip VOSTAL. Temporalita (nových) médií. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-425-5.
  • Jan Motal. Morální panika a dehumanizace.
  • Kateřina Kolářová. Jste i vy postiženi normalitou? (rozhovor).
  • McLuhan, Marshall. Jak rozumět médiím : extenze člověka. 2., rev. vyd., V Mladé frontě 1. Praha : Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2409-9.
  • McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr