Předmět: Společnost a média 1

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Společnost a média 1
Kód předmětu KKTS/MD8SM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Úvod, představení předmětu 2. Žijeme v médiích 3. Vzestup masových médií 4. Vývojové teorie společnosti, technologií a médií 5. Masová komunikace a kultura 6. Nová média 7. Nová média a transformace publik

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- vysvětlí pojem nová média
- vysvětlí pojem nová média
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- vysvětlí pojem nová média
- vysvětlí pojem nová média
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
Odborné dovednosti
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje - formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentuje své teze před ostatními
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje - formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentuje své teze před ostatními
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie
Po absolvování předmětu student dokáže - analyzovat, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasnit, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - formulovat v rámci studií médií a společnosti vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentovat své teze před ostatními - své téma diskutovat s ostatními
Po absolvování předmětu student dokáže - analyzovat, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasnit, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - formulovat v rámci studií médií a společnosti vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentovat své teze před ostatními - své téma diskutovat s ostatními
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie
- objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní
- objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky
- argumentuje své teze před ostatními
- argumentuje své teze před ostatními
Doporučená literatura
  • Otevřené hlavy.
  • ANG, Ien. Divákem Dallasu: soap opera a melodramatická imaginace. Překlad Lucie Kořínková. Vydání první.. Akropolis, 185 stran. #POPs; sv. č. 2. Praha, 2018. ISBN 978-80-7470-226-6.
  • Berger, Peter Ludwig. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.
  • DE CERTEAU, Michel. Pytláci textů. Televizní fanoušci a participativní kultura.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2019. ISBN 978-80-7470-190-0.
  • DEUZE, Mark. Media life.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum,, 2015. ISBN 978-80-246-2815-8.
  • Dvořák, Tomáš, ed. Kapitoly z dějin a teorie médií.. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze., 2010. ISBN 978-80-87108.
  • DVOŘÁK, Tomáš, Radim HLADÍK, Václav JANOŠČÍK, Čeněk PÝCHA, Irena REIFOVÁ, Marek ŠEBEŠ a Filip VOSTAL. Temporalita (nových) médií. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-425-5.
  • FISKE, John. Jak rozumět populární kultuře.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2017. ISBN 978-80-7470-190-0.
  • GIDDENS, Anthony a Philip W. SUTTON. Sociologie. Praha: Argo, 2013. ISBN 978-80-257-0807-1.
  • JANOŠČÍK, Václav (ed.). Objekt. Praha: Kvalitář, 2015. ISBN 978-80-260-8639-0.
  • Jirák, Jan. Média a společnost. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
  • MACEK, Jakub. Média v pohybu: k proměně současných českých publik.. 1. vydání. Masarykova univerzita, 135 stran. Media. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-8033-1.
  • MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8.
  • MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií.. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 378 s. Studia nových médií. Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
  • McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. ISBN 8072171283.
  • McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
  • McRobbie, Angela. Aktuální témata kulturálních studií. Vyd. 1. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-156-5.
  • MITTELL, Jason. Úvod. In: Komplexní televize. Poetika současného televizního vyprávění.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2019. ISBN 978-80-7470-244-0.
  • SZCZEPANIK, Petr. Mediální výstavba Ideálního průmyslového města. Síť médií v Baťově Zlíně 30. let. In Kinematografie a město. Studie z dějin lokální filmové kultury. FF MU, s. 18-60. Brno, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr