Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, představení předmětu 2. Žijeme v médiích 3. Vzestup masových médií 4. Vývojové teorie společnosti, technologií a médií 5. Masová komunikace a kultura 6. Nová média 7. Nová média a transformace publik
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium |
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium |
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium |
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium |
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
- vysvětlí pojem nová média |
- vysvětlí pojem nová média |
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
- vysvětlí pojem nová média |
- vysvětlí pojem nová média |
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
Odborné dovednosti |
---|
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje - formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentuje své teze před ostatními |
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje - formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentuje své teze před ostatními |
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
Po absolvování předmětu student dokáže - analyzovat, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasnit, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - formulovat v rámci studií médií a společnosti vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentovat své teze před ostatními - své téma diskutovat s ostatními |
Po absolvování předmětu student dokáže - analyzovat, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie - objasnit, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní - formulovat v rámci studií médií a společnosti vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky - argumentovat své teze před ostatními - své téma diskutovat s ostatními |
- analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
- objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní |
- objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní |
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje |
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje |
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky |
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky |
- argumentuje své teze před ostatními |
- argumentuje své teze před ostatními |
Doporučená literatura
|
-
Otevřené hlavy.
-
ANG, Ien. Divákem Dallasu: soap opera a melodramatická imaginace. Překlad Lucie Kořínková. Vydání první.. Akropolis, 185 stran. #POPs; sv. č. 2. Praha, 2018. ISBN 978-80-7470-226-6.
-
Berger, Peter Ludwig. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.
-
DE CERTEAU, Michel. Pytláci textů. Televizní fanoušci a participativní kultura.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2019. ISBN 978-80-7470-190-0.
-
DEUZE, Mark. Media life.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum,, 2015. ISBN 978-80-246-2815-8.
-
Dvořák, Tomáš, ed. Kapitoly z dějin a teorie médií.. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze., 2010. ISBN 978-80-87108.
-
DVOŘÁK, Tomáš, Radim HLADÍK, Václav JANOŠČÍK, Čeněk PÝCHA, Irena REIFOVÁ, Marek ŠEBEŠ a Filip VOSTAL. Temporalita (nových) médií. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-425-5.
-
FISKE, John. Jak rozumět populární kultuře.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2017. ISBN 978-80-7470-190-0.
-
GIDDENS, Anthony a Philip W. SUTTON. Sociologie. Praha: Argo, 2013. ISBN 978-80-257-0807-1.
-
JANOŠČÍK, Václav (ed.). Objekt. Praha: Kvalitář, 2015. ISBN 978-80-260-8639-0.
-
Jirák, Jan. Média a společnost. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
-
MACEK, Jakub. Média v pohybu: k proměně současných českých publik.. 1. vydání. Masarykova univerzita, 135 stran. Media. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-8033-1.
-
MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií.. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 378 s. Studia nových médií. Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. ISBN 8072171283.
-
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
-
McRobbie, Angela. Aktuální témata kulturálních studií. Vyd. 1. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-156-5.
-
MITTELL, Jason. Úvod. In: Komplexní televize. Poetika současného televizního vyprávění.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2019. ISBN 978-80-7470-244-0.
-
SZCZEPANIK, Petr. Mediální výstavba Ideálního průmyslového města. Síť médií v Baťově Zlíně 30. let. In Kinematografie a město. Studie z dějin lokální filmové kultury. FF MU, s. 18-60. Brno, 2005.
|