|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je osvojit si základní postupy, které vedou k tvorbě autorské výstavy, která musí být realizována v oficiálním galerijním prostoru během magisterského studia. V průběhu 4 semestrů (AUV1, AUV2, AUV3, AUV4) student pracuje na jednotlivých fázích autorského výstavného projektu: (základní koncepce projektu, vytvoření anotace, vytipování potenciálních galerií, oslovení galerií, výběr finální galerie a termínu, oslovení kurátora, výběr děl, vizualizace v prostoru, kurátorský text, tisková zpráva, tvorba pozvánky a plakátu, PR, koncepce vernisáže, doprovodný program). Každý projekt je průběžně individuálně konzultován. Po realizaci výstavy se odevzdává dokumentace (pozvánka / plakát, tisková zpráva, vizualizace, dokumentace vernisáže a nainstalované výstavy, ohlasy v tisku, stručná průvodní zpráva). Vzhledem k individuálnosti každého projektu a jiné načasovanosti výstavy, nelze přiřadit jednotlivé fáze projektu k jednotlivým předmětům.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientace v současných tendencích oboru. Vysoká úroveň kreativity a samostaného tvůrčího myšlení studenta. |
| Orientace v současných tendencích oboru. Vysoká úroveň kreativity a samostaného tvůrčího myšlení studenta. |
| Výsledky učení |
|---|
| Seznámit se se základy kurátorské činnosti na příkladě realizace autorské výstavy. |
| Seznámit se se základy kurátorské činnosti na příkladě realizace autorské výstavy. |
| Obeznámit se s historickým vývojem fotografickej výstavy |
| Obeznámit se s historickým vývojem fotografickej výstavy |
| Popsat metodiku postupu tvorby výstavy |
| Popsat metodiku postupu tvorby výstavy |
| Definovat hlavní myšlenku výstavy a zhodnotit možnosti, jak ji předat čtenářům pomocí fotografií |
| Definovat hlavní myšlenku výstavy a zhodnotit možnosti, jak ji předat čtenářům pomocí fotografií |
| Charakterizovat hlavní rozdíly mezi výstavní a knižnou podobou prezentace fotografií |
| Charakterizovat hlavní rozdíly mezi výstavní a knižnou podobou prezentace fotografií |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Navrhnout rozpočet výstavy |
| Navrhnout rozpočet výstavy |
| Vytvořit návrh adjustace fotografií a jejich instalace ve výstavním prostoru |
| Vytvořit návrh adjustace fotografií a jejich instalace ve výstavním prostoru |
| Připravit průvodní materiály (pozvánka, anotace, autorský statement, tisková zpráva, popisky) |
| Připravit průvodní materiály (pozvánka, anotace, autorský statement, tisková zpráva, popisky) |
| Zvládnout proces instalace a komunikace s galerií včetně PR |
| Zvládnout proces instalace a komunikace s galerií včetně PR |
| Připravit vernisáž a doprovodní programy |
| Připravit vernisáž a doprovodní programy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
FIŠEROVÁ L. Lucia. Jak připravit výstavu. Praktická příručka pro studenty fotografie, (skripta). 2014.
-
KESNER, LADISLAV. Muzeum umění v digitální době. Praha, 2000.
-
OBRIST, Hans Ulrich. Stručná historie kurátorství. Kutná Hora, 2012.
-
ORIŠKOVÁ, MÁRIA (ed.). Efekt múzea: predmety, praktiky, publikum. Bratislava, 2006.
|