|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Teorie: výklad dějin písma v různých kulturních epochách, prezentace současné písmové tvorby v oblasti digitálních fontů. Praktický projekt: zpracování a grafická úprava dějinné osy s nejdůležitějšími událostmi ve vývoji písma, proměny písmových tvarů a druhy tiskových reprodukcí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Předmět je navazující, předpokladem je absolvování předchozího kurzu. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - student se umí orientovat v historii písma v jednotlivých dějinných epochách |
| - student se umí orientovat v historii písma v jednotlivých dějinných epochách |
| - student umí pochopit proměny vizuality písma pod vlivem použití psacích nástrojů |
| - student umí pochopit proměny vizuality písma pod vlivem použití psacích nástrojů |
| - student umí definovat důvody a proces vzniku tvarů číslic |
| - student umí definovat důvody a proces vzniku tvarů číslic |
| - student umí popsat dějiny tiskového písma na základě jeho zařazení do klasifikačních skupin |
| - student umí popsat dějiny tiskového písma na základě jeho zařazení do klasifikačních skupin |
| - student se umí orientovat v současné typografické produkci a jejích autorech |
| - student se umí orientovat v současné typografické produkci a jejích autorech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student dovede vytvořit dějinnou osu vzniku a vývoje písma |
| - student dovede vytvořit dějinnou osu vzniku a vývoje písma |
| - student dovede na základě výzkumu a vytvořit rešerši |
| - student dovede na základě výzkumu a vytvořit rešerši |
| - student dovede realizovat výzkum na dané téma z dějin typografie |
| - student dovede realizovat výzkum na dané téma z dějin typografie |
| - student dovede získané poznatky aplikovat do výtvarného projektu na související téma |
| - student dovede získané poznatky aplikovat do výtvarného projektu na související téma |
| - student dovede analyzovat a odborně v souvislostech obhájit vytvořený projekt |
| - student dovede analyzovat a odborně v souvislostech obhájit vytvořený projekt |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Kolokvium |
| Kolokvium |
|
Doporučená literatura
|
-
Dusong JeanLuc, Siegwartová Fabiene. Od olova k počítačům. Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-296-4.
-
Jana Průšová. Vznik a vývoj písma. Nakladatelství grafické školy, Praha, 2007. ISBN 80-86824-04-7.
-
Jean Georges. Písmo paměť lidstva.
-
Meggs, P.B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
|