Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Sociologie spotřeby. 2. Propagace spotřební kultury: reklama a obchodní značky. 3. Kritika a budoucnost spotřební kultury. 4. Design a umění v době klimatické změny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- porozumí klíčovým konceptům, které jsou v sociologii spotřeby uplatňovány - pojmenuje souvislosti mezi spotřebou, identitou a vkusem - identifikuje procesy, které provazují spotřební kulturu se současnými enviromentálními problémy - rozumí pojmům antropocén, klimatická změna, vysvětlí koncepty udržitelnosti a nerůstu - formuluje relevantní otázky a výzvy ve vztahu k oboru, který studuje |
- porozumí klíčovým konceptům, které jsou v sociologii spotřeby uplatňovány - pojmenuje souvislosti mezi spotřebou, identitou a vkusem - identifikuje procesy, které provazují spotřební kulturu se současnými enviromentálními problémy - rozumí pojmům antropocén, klimatická změna, vysvětlí koncepty udržitelnosti a nerůstu - formuluje relevantní otázky a výzvy ve vztahu k oboru, který studuje |
Odborné dovednosti |
---|
Po absolvování předmětu se bude student schopen - představit pojem antropocén v jeho interdisciplinární perspektivě |
Po absolvování předmětu se bude student schopen - představit pojem antropocén v jeho interdisciplinární perspektivě |
- kriticky číst a rozebrat zadaný problém |
- kriticky číst a rozebrat zadaný problém |
- zpracovat výzkumný projekt, výzkumné problémy a výzkumné otázky spojené s problematikou spotřeby a udržitelnosti v rámci oboru, který studuje |
- zpracovat výzkumný projekt, výzkumné problémy a výzkumné otázky spojené s problematikou spotřeby a udržitelnosti v rámci oboru, který studuje |
- formulovat a argumentovat svoje teze v rámci inspiračního fóra |
- formulovat a argumentovat svoje teze v rámci inspiračního fóra |
Doporučená literatura
|
-
Featherstone, Mike. Consumer culture and postmodernism. 2nd ed. Los Angeles : SAGE Publications, 2007. ISBN 978-1-4129-1014-9.
-
PACHMANOVÁ, Martina, ed. Mít a být: sběratelství jako kumulace, recyklace a obsese.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-25-2.
-
Petr Pokorný, David Storch a kolektiv. Antropocén. Praha: Academia, 2020. ISBN 978-80-200-3129-7.
-
Přílučík, David, Remešová, Anna. Umění antropocénu. 2020.
-
Trentmann, Frank. Empire of things: how we became a world of consumers, from the fifteenth century to the twenty-first. London, 2017. ISBN 978-0-14-102874-3.
-
ZAHRÁDKA, Pavel. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2372-8.
-
Zálešák, Jan (ed.). Artalk Revue: Těžba. 2018.
|