|
Vyučující
|
-
Jakubíček Vít, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na dějiny grafického a průmyslového designu od 70. let 20. století po současnost. Předmět je dominantně zaměřen na mechanizovaně množený obraz či výrobek, věnuje sa však i soliterní tvorbě a přesahům užitého a volného umění.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
| Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 70. let 20. století po současnost. |
| Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 70. let 20. století po současnost. |
| Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
| Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 70. let 20. století po současnost. |
| Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 70. let 20. století po současnost. |
| Popsat základní principy postmodernismu v designu. |
| Popsat základní principy postmodernismu v designu. |
| Identifikovat součásti hybridní podstaty současného designu. |
| Identifikovat součásti hybridní podstaty současného designu. |
| Poznat základní strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
| Poznat základní strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky využívat poznatky z aktuální teorie designu v praxi. |
| Kriticky využívat poznatky z aktuální teorie designu v praxi. |
| Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
| Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
| Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
| Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
| Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na postmodernismus. |
| Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na postmodernismus. |
| Aplikovat ve vlastní tvorbě zásady udržitelného rozvoje. |
| Aplikovat ve vlastní tvorbě zásady udržitelného rozvoje. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
-
Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
|