Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V této fázi kurzu (LS) bude kladen důraz na kulturně specifické aspekty vizuality, které vzdělávají studenta v rámci vizuální gramotnosti, vizuální komunikace (znakové repertoáry, vizuální rétorika, vytváření sociálních konstrukcí, empatie, manipulace, pohled) a teorie paměti (paměťové obrazy, archetypy a patické formule)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student bude schopen pojmenovat vztah vizuální kultury a umění k vlastnímu oboru, |
student bude schopen pojmenovat vztah vizuální kultury a umění k vlastnímu oboru, |
student bude mít představu o zrakové percepci a vztahu smyslového vnímání na lidské poznávání a vytváření pojmů prostřednictvím tělesné zkušenosti (základy kognitivní vědy); |
student bude mít představu o zrakové percepci a vztahu smyslového vnímání na lidské poznávání a vytváření pojmů prostřednictvím tělesné zkušenosti (základy kognitivní vědy); |
Odborné dovednosti |
---|
student umí rozlišovat mezi představou, obrazem, médiem a dispozitivem (antropologie a teorie obrazu) |
student umí rozlišovat mezi představou, obrazem, médiem a dispozitivem (antropologie a teorie obrazu) |
student je seznámen se základy sémiotiky a čtení vizuálních reprezentací (znak, označování, rámování, intence, kontext, význam, metafora) |
student je seznámen se základy sémiotiky a čtení vizuálních reprezentací (znak, označování, rámování, intence, kontext, význam, metafora) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Císař Karel . Co je to fotografie? . Herrmann & synové, Praha, 2004.
-
Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Praha, 2012.
-
JAMESON, Fredric. Postmodernismus, neboli, Kulturní logika pozdního kapitalismu. Praha: Rybka Publishers, 2016. ISBN 978-80-87950-27-.
-
Spargo, Tamsin. Foucault a teorie podivného. Vyd. 1. Praha : Triton, 2001. ISBN 80-7254-210-9.
-
SVATOŇOVÁ, Kateřina. Odpoutané obrazy: archeologie českého virtuálního prostoru. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-200-2273-8.
-
ZAHRÁDKA, Pavel. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2372-8.
|