Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na dějiny grafického a průmyslového designu od počátku 20.století po meziválečné období. Specializuje se na mechanizovaně množený obraz či výrobek, věnuje se však i soliterní tvorbě a přesahům užitého a volného umění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné specielní předpoklady |
Žádné specielní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu 1. poloviny 20. století. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu 1. poloviny 20. století. |
Popsat základní principy modernistické koncepce designu. |
Popsat základní principy modernistické koncepce designu. |
Vymezit rozdíly designu modernismu a jeho alternativ (secese, kubismus, art déco, streamlining). |
Vymezit rozdíly designu modernismu a jeho alternativ (secese, kubismus, art déco, streamlining). |
Kriticky komentovat "klasický" meziválečný modernismus s ohledem na pozdější vývoj designu. |
Kriticky komentovat "klasický" meziválečný modernismus s ohledem na pozdější vývoj designu. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernistickou koncepci designu. |
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernistickou koncepci designu. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
-
Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
|