|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na dějiny grafického a průmyslového designu od počátku 20.století po meziválečné období. Specializuje se na mechanizovaně množený obraz či výrobek, věnuje se však i soliterní tvorbě a přesahům užitého a volného umění.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Žádné specielní předpoklady |
| Žádné specielní předpoklady |
| Výsledky učení |
|---|
| Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
| Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
| Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
| Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
| Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
| Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století. |
| Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu 1. poloviny 20. století. |
| Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu 1. poloviny 20. století. |
| Popsat základní principy modernistické koncepce designu. |
| Popsat základní principy modernistické koncepce designu. |
| Vymezit rozdíly designu modernismu a jeho alternativ (secese, kubismus, art déco, streamlining). |
| Vymezit rozdíly designu modernismu a jeho alternativ (secese, kubismus, art déco, streamlining). |
| Kriticky komentovat "klasický" meziválečný modernismus s ohledem na pozdější vývoj designu. |
| Kriticky komentovat "klasický" meziválečný modernismus s ohledem na pozdější vývoj designu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
| Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
| Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
| Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
| Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
| Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
| Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernistickou koncepci designu. |
| Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernistickou koncepci designu. |
| S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
| S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
-
Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
-
Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
|