Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Osnova kurzu v LS se zaměřuje na českou výtvarnou scénu: podrobněji sleduje výrazné osobnosti českého současného umění, finalisty Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu, včetně diskuze k aktuálním událostem v kultuře.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Výsledky učení |
---|
Student získá znalosti o dlouhodobě výrazných osobnostech českého současného umění |
Student získá znalosti o dlouhodobě výrazných osobnostech českého současného umění |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student získá přehled o vybraných uměleckých osobnostech v aktuálně nejvyšších příčkách Art Indexu |
Student získá přehled o vybraných uměleckých osobnostech v aktuálně nejvyšších příčkách Art Indexu |
bude seznámen s fenoménem finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu. |
bude seznámen s fenoménem finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen mapovat a dle zadaných kritérií třídit současné dění na výtvarné scéně v ČR v kontextu světového odborného diskurzu |
Student je schopen mapovat a dle zadaných kritérií třídit současné dění na výtvarné scéně v ČR v kontextu světového odborného diskurzu |
Student dokáže aplikovat termíny a koncepce aktuální v současném umění na české prostředí. |
Student dokáže aplikovat termíny a koncepce aktuální v současném umění na české prostředí. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
CÍSAŘ, Karel. Abeceda věcí ? Poznámky k modernímu a současnému umění.
-
Hal Foster et al. Umění po roce 1900: Modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Praha, 2007.
-
Igor Zhoř. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha, 1992.
-
KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie, 2000.
-
KOLEČEK, Michal, ZÁLEŠÁK, Jan (eds.). Školy umění. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-542-1.
-
MAGIDOVÁ, Markéta, Tomáš JIRSA, Lukáš LIKAVČAN, Tomáš DVOŘÁK, Marek VANŽURA a Tomáš CHUDÝ. Epistemologie (nových) médií. Praha, 2018. ISBN 978-807-3314-941.
-
MORGANOVÁ, Pavlína, NEKVINDOVÁ, Terezie, SVATOŠOVÁ, Dagmar, ŠEVČÍK, Jiří (eds. České umění 1980 ? 2010. Praha: Akademie výtvarných umění, 2012. ISBN 978-80-87108-26-0.
|