Předmět: Seminář k diplomové práci II

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Seminář k diplomové práci II
Kód předmětu KKTS/KSDP2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
  • Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
Obsah předmětu
- Jakou literaturu lze použít (bezproblémové zdroje, poněkud problematické zdroje a velmi problematické zdroje), jak vybírat zdroje a kvalita zdrojů; průběžné poznámky ke zdrojování v textu, doporučený postup při psaní teoretické práce. - Citace a parafráze; citace z cizího jazyka; používání cizích slov v českém a slovenském textu. - Soupis zdrojů a odkazy na zdroj v textu; odkazy na zdroje v textu (Harvardský systém tj. forma Jméno-Datum, metoda číslování odkazů, metoda poznámky pod čarou); citace obrázků a fotografií. - Jak napsat a strukturovat seznam použité literatury a seznam použitých obrázků; smysl a struktura seznamu příloh k závěrečné práci; prezentace a obhajoba bakalářské práce. - Jak si dělat chytré poznámky

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky v navazujícím magisterském studijním programu.
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky v navazujícím magisterském studijním programu.
Výsledky učení
Student je schopen samostatně prezentovat odborný problém. Student prokazuje v praktické části bakalářské práce získané profesní oborové dovednosti.
Student je schopen samostatně prezentovat odborný problém. Student prokazuje v praktické části bakalářské práce získané profesní oborové dovednosti.
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství.
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci.
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů.
Odborné dovednosti
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru.
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza textu
Rozhovor
Rozhovor
Analýza textu
Doporučená literatura
  • Collins, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví.. Praha, 2017. ISBN 978-80-7008-386-4.
  • ČSN ISO 690. Informace a dokumentace ? Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011.
  • Krčál, M., Teplíková, Z. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
  • Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr