Vyučující
|
-
Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
- Jakou literaturu lze použít (bezproblémové zdroje, poněkud problematické zdroje a velmi problematické zdroje), jak vybírat zdroje a kvalita zdrojů; průběžné poznámky ke zdrojování v textu, doporučený postup při psaní teoretické práce. - Citace a parafráze; citace z cizího jazyka; používání cizích slov v českém a slovenském textu. - Soupis zdrojů a odkazy na zdroj v textu; odkazy na zdroje v textu (Harvardský systém tj. forma Jméno-Datum, metoda číslování odkazů, metoda poznámky pod čarou); citace obrázků a fotografií. - Jak napsat a strukturovat seznam použité literatury a seznam použitých obrázků; smysl a struktura seznamu příloh k závěrečné práci; prezentace a obhajoba bakalářské práce. - Jak si dělat chytré poznámky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky v navazujícím magisterském studijním programu. |
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné bakalářské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky v navazujícím magisterském studijním programu. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopen samostatně prezentovat odborný problém. Student prokazuje v praktické části bakalářské práce získané profesní oborové dovednosti. |
Student je schopen samostatně prezentovat odborný problém. Student prokazuje v praktické části bakalářské práce získané profesní oborové dovednosti. |
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí zkontrolovat a aplikovat předpisy a směrnice rektora UTB ve Zlíně, které se vztahují k psaní diplomových prací, umí aplikovat předpisy a směrnice děkana FMK UTB ve Zlíně. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student umí vysvětlit smysl tvůrčí práce a zásady reflexe nebo rešerše odborné literatury. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student objasňuje a vysvětluje rozdíl mezi kompilátem a plagiátem, umí vyjmenovat znaky plagiátorství. |
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci. |
Student rozlišuje mezi různými možnostmi odkazování a tvorby bibliografických záznamů podle ČSN ISO 690 a vybírá vhodnou variantu citace a citování pro vlastní diplomovou práci. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Student vysvětluje rozdíl mezi přímou a nepřímou citací a navrhuje možnosti citování cizojazyčných zdrojů. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student je schopen napsat text diplomové práce tak, aby odlišil vlastní názor v textu od textu parafrázovaného. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje a formuluje v textu cíl diplomové práce, je schopen interpretovat přečtený text a reflektovat jej písemným vyjádřením vlastního názoru. |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
Student navrhuje variantntí řešení pro zvolené téma a dosažení cíle diplomové práce a vyhodnocuje dosavadní vývoj tvorby produktu diplomové práce a popisuje jej v souvislém textu. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student ve své práci odkazuje v textu na převzaté zdroje v souladu se zvolenou formou podle ČSN ISO 690, správně používá přímou a nepřímou citaci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Student tvoří bibliografické záznamy v Seznamu použité literatury u různých zdrojů (tištěných a elektronických) podle ČSN ISO 690 a to také u převzatých obrázků z jiných zdrojů v diplomové práci. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza textu |
Rozhovor |
Rozhovor |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
Collins, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví.. Praha, 2017. ISBN 978-80-7008-386-4.
-
ČSN ISO 690. Informace a dokumentace ? Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011.
-
Krčál, M., Teplíková, Z. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
|