Předmět: Kreativní projektový managemnt

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Kreativní projektový managemnt
Kód předmětu KKTS/KPMAG
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Životní cyklus projektu (pojmy PM, vodopádový přístup, agilní přístup, produkty projektu). 2. Fáze designérského procesu (analogie s řízením projektu, rozdíly, problémy, iterativní přístup). 3. Předprojektová fáze, tj. vznik projektu (definiční fáze) nebo Mandát, Designérská výzva, Understand, Observe. Nástroje Design thinking: Customer Journey, Persona/User Profiles. 4. Projektová fáze: Zahájení, Define point of view. Nástroje PM: Gameplan, Logický rámec, Project Canvas. Nástroje DT: Storytelling. 5. Plánování projektu, Find Ideas; Nástroje PM: Plán řízení projektu, Plán řízení rizik, Harmonogram, Project Backlog, User Story, WBS, Kritická cesta, odhadování času realizace aktivit. Nástroje DT: Dot Voting 6. Realizace projektu(včetně procesu monitorování a řízení projektu MaC (Monitoring and Controlling viz PMI), Prototype; Nástroje PM: EVM, Milníková metoda, Review Meeting, Stand-up Meeting, Retrospektiva, Sprint, Scrum proces, Kanban. Nástroje DT: Minimum Viable Product. 7. Ukončení projektu, Test; Nástroje PM: Zpráva o ukončení realizace projektu a dodání výstupů projektu, Kniha projektu (pohled do minulosti). Nástroje DT: Experience Testing / Testování zkušeností 8 - Poprojektová fáze (vyhodnocení), Reflect! Nástroje PM: Poučení z projektu (pohled do budoucnosti). Zprávy o implementaci výsledků projektu a přínosech projektu. Nástroje DT: Lessons Learned.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti oborů a problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Znalosti oborů a problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Výsledky učení
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Student umí vysvětlit základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí vysvětlit základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student chápe univerzální agilní principy pro řízení projektů a je schopen je objasnit a uvést příklady.
Student chápe univerzální agilní principy pro řízení projektů a je schopen je objasnit a uvést příklady.
Student dokáže vysvětlit proč rozdělujeme životní cyklus projektu na fáze jeho řízení a umí do jednotlivých fází vyjmenovat příslušné dokumenty.
Student dokáže vysvětlit proč rozdělujeme životní cyklus projektu na fáze jeho řízení a umí do jednotlivých fází vyjmenovat příslušné dokumenty.
Student umí popsat smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student umí popsat smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student dokáže interpretovat pojem hodnota pro zákazníka a zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Student dokáže interpretovat pojem hodnota pro zákazníka a zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Student umí vysvětlit rozdíl mezi tzv. prediktivním (vodopádovým) přístupem k řízení projektů a agilním přístupem k řízení projektů.
Student umí vysvětlit rozdíl mezi tzv. prediktivním (vodopádovým) přístupem k řízení projektů a agilním přístupem k řízení projektů.
Student umí porovnat a vysvětlit rozdíly mezi hierarchicky uspořádanou WBS a produktovým backlogem.
Student umí porovnat a vysvětlit rozdíly mezi hierarchicky uspořádanou WBS a produktovým backlogem.
Student umí napsat designérskou výzvu a User Story podle agilního přístupu k řízení projektů a dokáže tyto metody porovnat a vysvětlit analogii na příkladech.
Student umí napsat designérskou výzvu a User Story podle agilního přístupu k řízení projektů a dokáže tyto metody porovnat a vysvětlit analogii na příkladech.
Odborné dovednosti
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení projektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení projektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
  • DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr