Vyučující
|
-
Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů. |
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů. |
Výsledky učení |
---|
Student umí vysvětlit základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu. |
Student umí vysvětlit základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu. |
Student chápe univerzální agilní principy pro řízení projektů a je schopen je objasnit a uvést příklady. |
Student chápe univerzální agilní principy pro řízení projektů a je schopen je objasnit a uvést příklady. |
Student dokáže vysvětlit proč rozdělujeme životní cyklus projektu na fáze jeho řízení a umí do jednotlivých fází vyjmenovat příslušné dokumenty. |
Student dokáže vysvětlit proč rozdělujeme životní cyklus projektu na fáze jeho řízení a umí do jednotlivých fází vyjmenovat příslušné dokumenty. |
Student umí popsat smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů. |
Student umí popsat smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů. |
Student dokáže interpretovat pojem hodnota pro zákazníka a zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost. |
Student dokáže interpretovat pojem hodnota pro zákazníka a zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost. |
Student umí vysvětlit rozdíl mezi tzv. prediktivním (vodopádovým) přístupem k řízení projektů a agilním přístupem k řízení projektů. |
Student umí vysvětlit rozdíl mezi tzv. prediktivním (vodopádovým) přístupem k řízení projektů a agilním přístupem k řízení projektů. |
Student umí porovnat a vysvětlit rozdíly mezi hierarchicky uspořádanou WBS a produktovým backlogem. |
Student umí porovnat a vysvětlit rozdíly mezi hierarchicky uspořádanou WBS a produktovým backlogem. |
Student umí napsat designérskou výzvu a User Story podle agilního přístupu k řízení projektů a dokáže tyto metody porovnat a vysvětlit analogii na příkladech. |
Student umí napsat designérskou výzvu a User Story podle agilního přístupu k řízení projektů a dokáže tyto metody porovnat a vysvětlit analogii na příkladech. |
Odborné dovednosti |
---|
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu. |
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu. |
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem. |
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem. |
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu. |
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu. |
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu. |
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu. |
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram. |
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram. |
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení projektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat. |
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení projektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat. |
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera. |
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
-
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
-
LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods.. New Jersey, 2020. ISBN 978-1-119-62919-1.
|