Předmět: Dotační management 2

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Dotační management 2
Kód předmětu KKTS/KDOT2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Hlavní milníky řešení projektu, výzkumná nejistota, co to je, jak ji popsat 2. Prezentace výzkumné nejistoty a kreativního řešení jako dvou dalších znaků výzkumného projektu 3. Řešitelský tým, motivace k řešení a nulová varianta 4. Prezentace motivace k řešení, zdůvodnění nulové varianty 5. Uplatnění výstupů a výsledků projektu a role aplikačního garanta 6. Prezentace výstupů a výsledků projektu a analýza vhodného aplikačního garanta 7. Finanční rozpočet projektu 8. Prezentace finančního rozpočtu projektu, zdůvodnění jednotlivých položek, návaznost na výstupy projektu 9. Harmonogram řešení projektu 10. Prezentace harmonogramu řešení projektu 11. Hodnocení paralelní projektové žádosti, příručka hodnotitele, helpdesk

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti obsahu předmětu Dotační management 1
Znalosti obsahu předmětu Dotační management 1
Výsledky učení
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Student se orientuje v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice.
Student se orientuje v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice.
Student umí vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma.
Student umí vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma.
Student je schopen objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR.
Student je schopen objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR.
Student umí interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál.
Student umí interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál.
Student umí vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech.
Student umí vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech.
Student umí objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace.
Student umí objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace.
Student umí charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti.
Student umí charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti.
Odborné dovednosti
Student je schopen zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, je schopen vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, má vlastní názor na výhled do budoucnosti, jako autor je schopen sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti.
Student je schopen zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, je schopen vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, má vlastní názor na výhled do budoucnosti, jako autor je schopen sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti.
Student je schopen zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu.
Student je schopen zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu.
Student je schpen sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti.
Student je schpen sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti.
Student aplikuje znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost.
Student aplikuje znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost.
Student prokazuje schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu.
Student prokazuje schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu.
Student navrhuje vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění.
Student navrhuje vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění.
Student oponuje jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti.
Student oponuje jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Příručka rozvoje místní kulturní politiky: kroky, nástroje, případové studie.. Brno, 2016. ISBN 978-80-7008-368-0.
  • Honnef, Klaus. Andy Warhol : 1928-1987 : umění jako byznys. Köln ; Praha : Benedikt Taschen : Slovart, 2000. ISBN 3-8228-6696-2.
  • MATARASSO, François a Charles LANDRY. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice.. Brno, 2015. ISBN 978-80-7485-047-9.
  • O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech.. Brno, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.
  • Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr