Vyučující
|
-
Šviráková Eva, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kulturní a kreativní rozvojová spolupráce, příklady; atraktivní a kreativní regiony, příklady. 2. Šest témat a prioritních indikátorů pro rozvoj kultury ve městě. 3. Výstup, výsledek, přínos kreativního projektu, jak napsat kvalitní projektovou žádost 4. Pracovní listy: Jak se stát kulturním manažerem (osobní cíle, poznejte sami sebe a své okolí, jak by měla vypadat ideální budoucnost, výzvy pro změnu veřejného prostoru). 5. Pracovní listy: Vícezdrojové financování projektu, veřejné zdroje, vyhodnocení úspěšnosti projektu. 6. Pracovní listy: Advokacie kulturních projektů a pozitivní ekonomické dopady projektů do veřejných rozpočtů, metodika a výpočet ekonomických dopadů. 7. Pracovní listy: Fundraising a umění jednat s komerční sférou, vize kulturního manažera a naplnění potřeb sponzorů a donátorů; nové trendy v získávání zdrojů (Crowdfunding). 8. Pracovní listy: Zákazník kulturního projektu, jak vnímá projekt jeho publikum, co může kulturní manažer udělat pro své zákazníky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné specielní předpoklady |
Žádné specielní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
Využívat potřebné množství poznatků a rozvíjet schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Využívat potřebné množství poznatků a rozvíjet schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Orientovat se v evropských dotačních fondech, objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
Orientovat se v evropských dotačních fondech, objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
Vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
Vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
Objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
Objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
Interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
Interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
Vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
Vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
Objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
Objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
Charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
Charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, mít vlastní názor na výhled do budoucnosti, sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
Zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, mít vlastní názor na výhled do budoucnosti, sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
Zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
Zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
Sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
Sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
Aplikovat znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
Aplikovat znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
Prokazovat schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
Prokazovat schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
Navrhovat vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
Navrhovat vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
Oponovat jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzovat dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
Oponovat jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzovat dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Příručka rozvoje místní kulturní politiky: kroky, nástroje, případové studie.. Brno, 2016. ISBN 978-80-7008-368-0.
-
Honnef, Klaus. Andy Warhol : 1928-1987 : umění jako byznys. Köln ; Praha : Benedikt Taschen : Slovart, 2000. ISBN 3-8228-6696-2.
-
MATARASSO, François a Charles LANDRY. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice.. Brno, 2015. ISBN 978-80-7485-047-9.
-
O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech.. Brno, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.
-
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
|