Vyučující
|
-
Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Význam designu, design management, hodnota designu 2. Prezentace pojmů z oblasti hodnoty designu, designérská výzva 3. Karty oblastí megatrendů a velkých společenských výzev 4. Prezentace megatrendů 5. Inovační infrastruktura Zlínského kraje - pojetí, možnosti 6. Návrh projektu - přehled/oprávnění pro úpravy žádosti/CEP kategorie, FORD kategorie, Cíle návrhu projektu/naplnění cílů programu 7. Prezentace návrhu projektu (v týmech) 8. Aspekty inovačního ekosystému společenských, humanitních věd a umění (SHUV), Věcná náplň návrhu projektu 9. Prezentace SHUV 10. Popis novosti navrhovaného řešení v projektu, metodologie řešení projektu s důrazem na využití metod SHUV 11. Prezentace znaků projektu se zaměřením na novost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti z oblasti účetnictví a rozpočetnictví. |
Znalosti z oblasti účetnictví a rozpočetnictví. |
Výsledky učení |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Student se orientuje v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
Student se orientuje v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
Student umí vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
Student umí vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
Student je schopen objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
Student je schopen objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
Student umí interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
Student umí interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
Student umí vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
Student umí vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
Student umí objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
Student umí objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
Student umí charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
Student umí charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, je schopen vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, má vlastní názor na výhled do budoucnosti, jako autor je schopen sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
Student je schopen zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, je schopen vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, má vlastní názor na výhled do budoucnosti, jako autor je schopen sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
Student je schopen zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
Student je schopen zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
Student je schpen sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
Student je schpen sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
Student aplikuje znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
Student aplikuje znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
Student prokazuje schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
Student prokazuje schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
Student navrhuje vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
Student navrhuje vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
Student oponuje jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
Student oponuje jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Kolokvium |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
Příručka rozvoje místní kulturní politiky: kroky, nástroje, případové studie.. Brno, 2016. ISBN 978-80-7008-368-0.
-
Honnef, Klaus. Andy Warhol : 1928-1987 : umění jako byznys. Köln ; Praha : Benedikt Taschen : Slovart, 2000. ISBN 3-8228-6696-2.
-
MATARASSO, François a Charles LANDRY. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice.. Brno, 2015. ISBN 978-80-7485-047-9.
-
O'BRIEN, Dave. Kulturní politika: management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech.. Brno, 2015. ISBN 978-80-7008-356-7.
-
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
|