Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka je realizována formou teoreticky orientovaných seminářů, kde budou studentům předány základní informace k tématu inkluzivního designu. Součástí seminářů budou i diskuze s odborníky z praxe. Předmět je vhodný pro designéry*designérky, či výzkumníky*výzkumnice, které zajímá, jak do procesu návrhu produktu / služby / prostoru / systému, zapojit uživatele s odlišnou zkušeností (hendikep, věk, digitální zdatnost, kultura, jazyk atd.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientuje se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem inkluzivního designu souvisí |
orientuje se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem inkluzivního designu souvisí |
ví, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
ví, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
chápe šíři i hloubku pojmu inkluze |
chápe šíři i hloubku pojmu inkluze |
Odborné dovednosti |
---|
- student identifikuje, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
- student identifikuje, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
- umí zapojit tyto vyloučené uživatele ve fázi výzkumu; |
- umí zapojit tyto vyloučené uživatele ve fázi výzkumu; |
- umí efektivně s nimi spolupracovat ve fázi ideace a prototypování; |
- umí efektivně s nimi spolupracovat ve fázi ideace a prototypování; |
- je schopen vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace; |
- je schopen vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace; |
- umět argumentovat pro zapojení těchto aktivit v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci |
- umět argumentovat pro zapojení těchto aktivit v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci |
Doporučená literatura
|
|