Předmět: Inkluzivní design

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Inkluzivní design
Kód předmětu KKTS/INKL
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kosnarová Venerová Tereza, Mgr.
  • Maňasová Hradská Helena, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Výuka je realizována formou teoreticky orientovaných seminářů, kde budou studentům předány základní informace k tématu inkluzivního designu. Součástí seminářů budou i diskuze s odborníky z praxe. Předmět je vhodný pro designéry*designérky, či výzkumníky*výzkumnice, které zajímá, jak do procesu návrhu produktu / služby / prostoru / systému, zapojit uživatele s odlišnou zkušeností (hendikep, věk, digitální zdatnost, kultura, jazyk atd.).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
orientuje se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem inkluzivního designu souvisí;
orientuje se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem inkluzivního designu souvisí;
ví, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí;
ví, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí;
Chápe šíři i hloubku pojmu inkluze
Chápe šíři i hloubku pojmu inkluze
Odborné dovednosti
Student identifikuje, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí;
Student identifikuje, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí;
umí zapojit tyto vyloučené uživatele ve fázi výzkumu;
umí zapojit tyto vyloučené uživatele ve fázi výzkumu;
? umí efektivně s nimi spolupracovat ve fázi ideace a prototypování;
? umí efektivně s nimi spolupracovat ve fázi ideace a prototypování;
je schopen? vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace;
je schopen? vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace;
? umět argumentovat pro zapojení těchto aktivit v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci.
? umět argumentovat pro zapojení těchto aktivit v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr