|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka je realizována formou teoreticky orientovaných seminářů, kde budou studentům předány základní informace k tématu inkluzivního designu. Součástí seminářů budou i diskuze s odborníky z praxe. Předmět je vhodný pro designéry*designérky, či výzkumníky*výzkumnice, které zajímá, jak do procesu návrhu produktu / služby / prostoru / systému, zapojit uživatele s odlišnou zkušeností (hendikep, věk, digitální zdatnost, kultura, jazyk atd.).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientuje se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem inkluzivního designu souvisí |
| orientuje se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem inkluzivního designu souvisí |
| ví, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
| ví, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
| chápe šíři i hloubku pojmu inkluze |
| chápe šíři i hloubku pojmu inkluze |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student identifikuje, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
| - student identifikuje, kde ve společnosti / organizaci dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí |
| - umí zapojit tyto vyloučené uživatele ve fázi výzkumu; |
| - umí zapojit tyto vyloučené uživatele ve fázi výzkumu; |
| - umí efektivně s nimi spolupracovat ve fázi ideace a prototypování; |
| - umí efektivně s nimi spolupracovat ve fázi ideace a prototypování; |
| - je schopen vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace; |
| - je schopen vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace; |
| - umět argumentovat pro zapojení těchto aktivit v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci |
| - umět argumentovat pro zapojení těchto aktivit v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci |
|
Doporučená literatura
|
|