|
Vyučující
|
-
Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Přehled stylů filmové hudby po roce 1945 - Příklady v kinematografii šedesátých let.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Analýza uměleckého díla
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 27 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950 |
| - má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950 |
| - rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají |
| - rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají |
| - rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk |
| - rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk |
| - rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě |
| - rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě |
| - umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby |
| - umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu |
| - zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu |
| - dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby |
| - dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby |
| - má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby |
| - má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby |
| - dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu |
| - dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu |
| - dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku |
| - dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bláha, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 1995. ISBN 808588304X.
-
BROWN, ROYAL S. Overtones and undertones : reading film music. . Berkelery : University of California Press, 1994.
-
BURT, GEORGE . The art of film music: special amphasis on Hugo Friedhofer, Alex North, David Raksin, Leonard Roseman. Boston: Notrheastern University Press, 1994.
-
CLAIR, RENÉ. The Art of Sound. .
-
DODDS,E.R. Řekové a iracionálno. Praha : OIKOYMENH, 2000. ISBN 80-7298-011-4.
-
EISENSTEIN,S.M.,PUDOVKIN,V.I.,ALEXANDROV,G.V. A Statement. .
-
KRACAUER, SIEGFRIED. Dialogue and Sound. .
-
MANVELL ROGER. The Technique of Film Music. . London: Focal Press, 1967.
-
MATZNER,A., PILKA,J. Česká filmová hudba. . Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
-
PUDOVKIN, V.I. Asynchronism as a Principle of Sound Film. .
|