|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Význam designu, design management, hodnota designu 2. Karty oblastí megatrendů a velkých společenských výzev 3. Inovační infrastruktura Zlínského kraje 4. Návrh projektu - přehled/oprávnění pro úpravy žádosti/CEP kategorie, FORD kategorie, Cíle návrhu projektu/naplnění cílů programu 5. Aspekty inovačního ekosystému společenských, humanitních věd a umění (SHUV), Věcná náplň návrhu projektu 6. Popis novosti navrhovaného řešení v projektu, metodologie řešení projektu s důrazem na využití metod SHUV 7. Hlavní milníky řešení projektu, Výzkumná nejistota, co to je, jak ji popsat 8. Řešitelský tým, motivace k řešení a nulová varianta 9. Uplatnění výstupů a výsledků projektu a role aplikačního garanta 10. Finanční rozpočet projektu 11. Harmonogram řešení projektu 12. Hodnocení paralelní projektové žádosti, příručka hodnotitele
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti z oblasti účetnictví a rozpočetnictví. |
| Znalosti z oblasti účetnictví a rozpočetnictví. |
| Výsledky učení |
|---|
| Orientovat se v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
| Orientovat se v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
| Vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
| Vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
| Objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
| Objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
| Interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
| Interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
| Vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
| Vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
| Objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
| Objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
| Charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
| Charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, mít vlastní názor na výhled do budoucnosti, sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
| Zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, mít vlastní názor na výhled do budoucnosti, sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
| Zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
| Zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
| Sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
| Sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
| Aplikovat znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
| Aplikovat znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
| Prokazovat schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
| Prokazovat schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
| Navrhovat vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
| Navrhovat vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
| Oponovat jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
| Oponovat jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
|