Vyučující
|
-
Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Význam designu, design management, hodnota designu 2. Karty oblastí megatrendů a velkých společenských výzev 3. Inovační infrastruktura Zlínského kraje 4. Návrh projektu - přehled/oprávnění pro úpravy žádosti/CEP kategorie, FORD kategorie, Cíle návrhu projektu/naplnění cílů programu 5. Aspekty inovačního ekosystému společenských, humanitních věd a umění (SHUV), Věcná náplň návrhu projektu 6. Popis novosti navrhovaného řešení v projektu, metodologie řešení projektu s důrazem na využití metod SHUV 7. Hlavní milníky řešení projektu, Výzkumná nejistota, co to je, jak ji popsat 8. Řešitelský tým, motivace k řešení a nulová varianta 9. Uplatnění výstupů a výsledků projektu a role aplikačního garanta 10. Finanční rozpočet projektu 11. Harmonogram řešení projektu 12. Hodnocení paralelní projektové žádosti, příručka hodnotitele
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti z oblasti účetnictví a rozpočetnictví. |
Znalosti z oblasti účetnictví a rozpočetnictví. |
Výsledky učení |
---|
Student se orientuje v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
Student se orientuje v evropských dotačních fondech, umí objasnit fungování Evropských fondů v České republice. |
Student umí vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
Student umí vysvětlit podstatu megatrendů a velkých společenských výzev, jejich přehledové schéma. |
Student je schopen objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
Student je schopen objasnit podstatu společenských a humanitních věd a umění a popsat jejich vliv na vývoj inovací ve všech oblastech průmyslu v ČR. |
Student umí interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
Student umí interpretovat klíčové dokumenty a umí vysvětlit, v čem spočívá jejich podstata a jaké jsou jejich cíle: Oslo manuál, Frascati manuál, Kodaňský manuál. |
Student umí vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
Student umí vysvětlit klíčové dokumenty inovační strategie ČR: Národní plán obnovy, Národní RIS3 strategie a krajské RIS3 strategie a jejich úlohy v dotačních programech. |
Student umí objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
Student umí objasnit roli Technologické agentury ČR v rámci systému řízení a poskytování podpory na výzkum, vývoj a inovace. |
Student umí charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
Student umí charakterizovat roli aplikačního garanta v grantové projektové žádosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, je schopen vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, má vlastní názor na výhled do budoucnosti, jako autor je schopen sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
Student je schopen zvolit oblíbený megatrend velkých společenských výzev, je schopen vysvětlit dosavadní vývoj zvoleného megatrendu, má vlastní názor na výhled do budoucnosti, jako autor je schopen sestavit očekávané dopady a související výzvy budoucnosti. |
Student je schopen zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
Student je schopen zvolit vhodné téma pro zpracování projektového záměru a projektové žádosti do zvoleného programu. |
Student je schpen sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
Student je schpen sestavit cíle projektu v souladu s programovou výzvou dotační žádosti. |
Student aplikuje znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
Student aplikuje znaky výzkumného projektu v dotační žádosti: novost, výzkumná nejistota, kreativita, systematičnost, reprodukovatelnost. |
Student prokazuje schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
Student prokazuje schopnost samostatné rešerše projektů řešených v rámci České republiky a vyhodnocení originality vlastního zvoleného tématu dotačního projektu. |
Student navrhuje vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
Student navrhuje vhodné metody řešení dotačního projektu s ohledem na metody společenských a humanitních věd a umění. |
Student oponuje jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
Student oponuje jinou projektovou dotační žádost podle stanovených zásad oponentury a posuzuje dodržení binárních kritérií dotační žádosti. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
|