Vyučující
|
-
Jakubíček Vít, Mgr. Ph.D.
-
Sochor Jakub, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Art déco. Meziválečný design v USA. 2. Design a 2. světová válka. Designerské "baroko" 50. let. 3. Skandinávsky design. 4. Hochschule für Gestaltung v Ulmu a koncepce "dobrého designu". 5. Zdeněk Kovář a "Kovářova škola". Polský plakát. 6. Poválečný grafický design 50.- 60. let v USA. Rozvoj koncepce Corporate Identity. 7. "Švýcarská škola" v grafickém designu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 29 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Žádné specielní předpoklady |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Žádné specielní předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Charakterizovat základní principy poválečného modernismu. |
Charakterizovat základní principy poválečného modernismu. |
Identifikovat formující se strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
Identifikovat formující se strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernismus a formující se postmodernismus. |
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernismus a formující se postmodernismus. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Iva Knobloch, Radim Vondráček. Design v českých zemích 1900 - 2000. Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 8096865854.
-
MARGOLIN, Victor. World History of Design. Prehistoric Times to World War I. London: Bloomsbury, 2017. ISBN 978-1-3500-1272-1.
-
MARGOLIN, Victor. World History of Design. World War I to World War II. London: Bloomsbury, 2017. ISBN 978-1-3500-1273-8.
-
Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh. Praha: VŠUP, 2012. ISBN 978-80-87474-48-8.
-
Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
|