|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Média a čas 2. Média a paměť 3. Média a tělo 4. Média a etika 5. Média a gender 6. Média a reprezentace minulosti 7. Plus: Mediální síť ideálního průmyslového města Zlína
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 29 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - orientovat se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
| - orientovat se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
| - popsat, co všechno můžeme vnímat jako médium |
| - popsat, co všechno můžeme vnímat jako médium |
| - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
| - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
| - vysvětlit pojem nová média |
| - vysvětlit pojem nová média |
| - popsat, jak nová média přispívají k transformaci publik |
| - popsat, jak nová média přispívají k transformaci publik |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - analyzovat, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
| - analyzovat, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
| - objasnit, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní |
| - objasnit, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní |
| - objasnit způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje |
| - objasnit způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje |
| - formulovat vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky |
| - formulovat vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky |
| - argumentovat své teze před ostatními |
| - argumentovat své teze před ostatními |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ, Helena a Matěj STRNAD. Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze. 2014.
-
BRIDLE, James. Temné zítřky: technologie a konec budoucnosti. Brno: Host, 2020. ISBN 978-80-275-0211-0.
-
DIJCK, José van. Mediated memories in the digital age.. Stanford University Press, xviii, 232 s. Cultural memory in the present. Stanford, 2007. ISBN 978-0-8047-5623-5.
-
DVOŘÁK, Tomáš et al. Temporalita (nových) médií. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-494-1.
-
MCQUAIL, Denis a DEUZE, Mark. McQuail's media & mass communication theory. Los Angeles: Sage, 2020. ISBN 978-1-4739-0250-3.
-
SZCZEPANIK, Petr. Mediální výstavba Ideálního průmyslového města. Síť médií v Baťově Zlíně 30. let. In Kinematografie a město. Studie z dějin lokální filmové kultury. FF MU, s. 18-60. Brno, 2005.
|