Vyučující
|
-
Zelinský Miroslav, doc. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
- Historie příběhů vyprávěných obrazy. - Výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu. - Cílové skupiny dnešní animované tvorby. - Vývojová psychologie dětského diváka. - Knižní ilustrace a animovaný film. - Specifika výtvarné složky animované tvorby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace. |
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace. |
1. Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky. |
1. Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky. |
2. Seznámí se se situací v estetice 21. st. |
2. Seznámí se se situací v estetice 21. st. |
3. Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem. |
3. Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem. |
4. Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi. |
4. Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi. |
5. Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault. |
5. Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault. |
Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi. |
Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi. |
Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault. |
Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault. |
Odborné dovednosti |
---|
1. Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat. |
1. Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat. |
2. Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu. |
2. Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu. |
3. Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl. |
3. Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl. |
4. Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org. |
4. Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org. |
5. Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence. |
5. Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence. |
Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky. |
Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky. |
Seznámí se se situací v estetice 21. st. |
Seznámí se se situací v estetice 21. st. |
Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem. |
Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem. |
Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat. |
Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat. |
Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu. |
Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu. |
Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl. |
Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl. |
Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org. |
Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org. |
Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence. |
Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Illustration now!. Köln : Taschen, 2010. ISBN 978-3-8365-2138-3.
-
Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
-
Iordan Chimet. Hrdinovié, fantomy, myši. Praha, nakl. Vyšehrad, 1984. ISBN 33-669-84.
-
James Monako. Jak číst film. Praha, nakl. Albatros, 2004. ISBN 13-844-005.
-
Jan Poš. Výtvarníci animovaného filmu. Praha, Odeon, 1990. ISBN 401 22 826.
-
Julius Wiedemann. Ilustration Now!.
-
kolektív. Animace a doba. Praha, 2000.
-
Uždil, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. 5., přeprac. a dopl. vyd., V Portále 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7.
|