Předmět: Specifika animované komunikace

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Specifika animované komunikace
Kód předmětu KKTS/D1PE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr -
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zelinský Miroslav, doc. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
- Historie příběhů vyprávěných obrazy. - Výtvarné trendy ve vývoji animovaného filmu. - Cílové skupiny dnešní animované tvorby. - Vývojová psychologie dětského diváka. - Knižní ilustrace a animovaný film. - Specifika výtvarné složky animované tvorby.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace.
Student má teoretické i praktické skušenosti v oblasti knižní ilustrace,komixu,animace.
1. Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky.
1. Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky.
2. Seznámí se se situací v estetice 21. st.
2. Seznámí se se situací v estetice 21. st.
3. Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem.
3. Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem.
4. Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi.
4. Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi.
5. Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault.
5. Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault.
Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi.
Pochopí základní díla postmoderního myšlení a jejich kritickou reflexi.
Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault.
Seznámí se s hlavními osobnostmi postmoderního myšlení: J. F. Lyotard, J. Derrida, W. Welsch, M. Foucault.
Odborné dovednosti
1. Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat.
1. Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat.
2. Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu.
2. Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu.
3. Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl.
3. Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl.
4. Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org.
4. Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org.
5. Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence.
5. Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence.
Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky.
Student si ověří znalost terminologie a kontextu moderní estetiky.
Seznámí se se situací v estetice 21. st.
Seznámí se se situací v estetice 21. st.
Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem.
Seznámí se s pojmem postmoderna a jeho vývojovým kontextem.
Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat.
Student se naučí pracovat s knihovní databází systému kubikat.
Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu.
Student se naučí vyhledávat vhodná témata v databázích Google Scholar a Akademia.edu.
Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl.
Student se seznámí s aplikacemi umožňujícími identifikaci uměleckých děl.
Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org.
Student se naučí pracovat s archivem uměleckých děl a myšlení o umění monoskop.org.
Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence.
Student se naučí kriticky pracovat se systémy umělé inteligence.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozhovor
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Illustration now!. Köln : Taschen, 2010. ISBN 978-3-8365-2138-3.
  • Anima Mundi / Julius Wiedemann. Animation Now. Kolín / R., Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
  • Francois Truffaut. Rozhovory Hitchcock Truffaut. Praha, Čs.F.Ú., 1987.
  • Iordan Chimet. Hrdinovié, fantomy, myši. Praha, nakl. Vyšehrad, 1984. ISBN 33-669-84.
  • James Monako. Jak číst film. Praha, nakl. Albatros, 2004. ISBN 13-844-005.
  • Jan Poš. Výtvarníci animovaného filmu. Praha, Odeon, 1990. ISBN 401 22 826.
  • Julius Wiedemann. Ilustration Now!.
  • kolektív. Animace a doba. Praha, 2000.
  • Uždil, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. 5., přeprac. a dopl. vyd., V Portále 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr