|
Vyučující
|
-
Rozbořil Blahoslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- media jako arteficiální komunikace - reflexivita a reprodukce (Weber: odkouzlení) - institucionalizace sociálního života: organizace a svět technologií - mravy, morálka a étos
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| - umí charakterizovat svou odbornou sféru v pojmech sociálního podmínění |
| - umí charakterizovat svou odbornou sféru v pojmech sociálního podmínění |
| - umí definovat podstatné aspekty sociálních situací, stejně jako formy sociálního |
| - umí definovat podstatné aspekty sociálních situací, stejně jako formy sociálního |
| - umí popsat sociální podmínění jednání komplexem kulturních faktorů |
| - umí popsat sociální podmínění jednání komplexem kulturních faktorů |
| - umí vysvětlit fungování skupin aktérů z hlediska mocenských mechanismů |
| - umí vysvětlit fungování skupin aktérů z hlediska mocenských mechanismů |
| - umí zahlédnout rozpory profesního světa a zformulovat k nim relevantní otázky |
| - umí zahlédnout rozpory profesního světa a zformulovat k nim relevantní otázky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - realizovat pracovní zadání v týmové kooperaci |
| - realizovat pracovní zadání v týmové kooperaci |
| - navrhnout rozložení úkolů v ve skupině a inovovat formy řízení skupiny |
| - navrhnout rozložení úkolů v ve skupině a inovovat formy řízení skupiny |
| - realizovat zadané úkoly v proměnlivém pracovním prostředí |
| - realizovat zadané úkoly v proměnlivém pracovním prostředí |
| - umí analyzovat pracovní konflikty ze strukturních podmínek |
| - umí analyzovat pracovní konflikty ze strukturních podmínek |
| - řešit strukturní napětí a konflikty pracovního prostředí |
| - řešit strukturní napětí a konflikty pracovního prostředí |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
Aumont, Jacques. Obraz. 2. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2010. ISBN 978-80-7331-165-0.
-
Elkins, J., Fiorentini, E. Visual Worlds: Looking, Images, Visual Disciplines. Oxford University Press. Oxford, UK. 2020.
-
Kesner, L. Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. H&H, Praha. 1997.
-
Reifová, I. & kol. Slovník mediální komunikace. Portál, Praha. 2004.
-
Sokol, J. Etika, život, instituce. Pokus o praktickou filosofii. Vyšehrad, Praha. 2014.
-
Sokol, Jan. Moc, peníze a právo : esej o společnosti a jejích institucích. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007. ISBN 978-80-7380-066-6.
|