|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Osnova: Žijeme v médiích Mediální gramotnost Typologie médií Nová média Proměny publik Média a čas Mediální síť ideálního průmyslového města Zlína
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 27 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
| - orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií - popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost - vysvětlí pojem nová média - popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
| - orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií - popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost - vysvětlí pojem nová média - popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
| - orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií |
| - popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium |
| - popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium |
| - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
| - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
| - vysvětlí pojem nová média |
| - vysvětlí pojem nová média |
| - popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
| - popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
| - dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií v minulosti ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost |
| - analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
| - analyzuje, jak mezilidskou komunikaci ovlivňuje kultura, jazyk a technologie |
| - vysvětlí pojem nová média |
| - vysvětlí pojem nová média |
| - objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní |
| - objasní, jak člověk vnímá čas, prostor, ale také rychlost, vzdálenost, přítomnost, budoucnost - před sto lety a nyní |
| - objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje |
| - objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje |
| - formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky |
| - formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky |
| - argumentuje své teze před ostatními |
| - argumentuje své teze před ostatními |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Otevřené hlavy.
-
Berger, Peter Ludwig. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.
-
BOURDIEU, Pierre. Co se chce říct mluvením?. Praha: Karolinum. 2014.
-
DEUZE, Mark. Media life.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum,, 2015. ISBN 978-80-246-2815-8.
-
DVOŘÁK, Tomáš, Radim HLADÍK, Václav JANOŠČÍK, Čeněk PÝCHA, Irena REIFOVÁ, Marek ŠEBEŠ a Filip VOSTAL. Temporalita (nových) médií. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-425-5.
-
Jirák, Jan. Média a společnost. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
-
MACEK, Jakub. Média v pohybu: k proměně současných českých publik.. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-8033-1.
-
McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. ISBN 8072171283.
-
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
-
SZCZEPANIK, Petr. Mediální výstavba Ideálního průmyslového města. Síť médií v Baťově Zlíně 30. let. In Kinematografie a město. Studie z dějin lokální filmové kultury. FF MU, s. 18-60. Brno, 2005.
-
SZCZEPANIK, Petr, Pavel ZAHRÁDKA, Radim POLČÁK, Jakub MACEK, Ivan DAVID, Dominika GALAJDOVÁ, Johana KOTIŠOVÁ, Rudolf LEŠKA, Petr LUPAČ, Tomáš KARGER a Štěpán ŽÁDNÍK. Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh.. 1. vyd. Univerzita Palackého, 93 s. Olomouc, 2018. ISBN 978-80-244-5450-4.
|