Předmět: Advertising Photography 2

» Seznam fakult » FMK » KARF
Název předmětu Advertising Photography 2
Kód předmětu KARF/XAF2
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Angličtina, Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Jindra Jan, doc. MgA.
Obsah předmětu
Předmět se zaměřuje na prohloubení znalostí a dovedností získaných v předchozím semestru. Cílem je osvojení si práce s velkoformátovou kamerou a bezpečné zvládnutí technologie zpracování klasického procesu černobílé fotografie. Obsahem jednotlivých cvičení je fotografie zátiší, drobných předmětů z různých materiálů včetně skla lesklého kovu, porcelánu apod., současně s dalším rozvojem kreativity studenta. Součásně studenti pracují na individuálním kreativním projektu na dané téma - semestrální práci.

Studijní aktivity a metody výuky
Analýza uměleckého díla
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládání základních znalostí zpracování černobílého materiálu v negativu i pozitivu. Zvládání základních exponometrických dovedností.
Zvládání základních znalostí zpracování černobílého materiálu v negativu i pozitivu. Zvládání základních exponometrických dovedností.
Výsledky učení
Fotografování malých objektů.
Fotografování malých objektů.
Fotografování zatiší s dominantním předmětem.
Fotografování zatiší s dominantním předmětem.
Student umí definovat reklamní fotografii.
Student umí definovat reklamní fotografii.
Student umí samostatně fotografovat v ateliéru.
Student umí samostatně fotografovat v ateliéru.
Student dokáže navrhnout reklamní nápad.
Student dokáže navrhnout reklamní nápad.
Odborné dovednosti
Rozvoj kreativity studenta.
Rozvoj kreativity studenta.
Student umí navrhnout alternativní řešení reklamního zadání.
Student umí navrhnout alternativní řešení reklamního zadání.
Student umí pracovat s digitálním fotoaparátem.
Student umí pracovat s digitálním fotoaparátem.
Student rozlišuje různé způsoby osvětlení scény.
Student rozlišuje různé způsoby osvětlení scény.
Student dovede navrhnout reklamní fotografii s nápadem.
Student dovede navrhnout reklamní fotografii s nápadem.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Hodnotící metody
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Doporučená literatura
  • Evelyn Roth. Designing a Photographic Studio. Amphoto, New York, 1988. ISBN 0-8174-3787-8.
  • Irving Penn. Objects for the Printed Page. Essen, Museum Folkwang, 2001. ISBN 0-8174-3786-X.
  • Jan Jindra. The Eighties. Praha, 2016. ISBN 978-80-906019-6-3.
  • Linton, Jonathan. Tematická encyklopedie Pro Photo. 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr