|
Vyučující
|
-
Jindra Saparová Silvia, doc. Mgr. art. ArtD.
-
Jindra Jan, doc. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj a zdokonalování profesionality a tvůrčích schopností v oboru reklamní a kreativní fotografie. Posluchači zpracovávají často ve spolupráci se studenty jiných oborů a všemi dostupnými fotografickými technologiemi složitější tvůrčí úkoly, jako např. soubor fotografií - Pocty významnému světovému fotografovi, soubory výstavních fotografií, realizují autorskou výstavu, připravují portfolio vlastních fotografií apod. Současně pracují na přípravě praktické i teoretické části diplomové práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je orientace v dějinách a současných tendencích fotografie. Suverénní ovládání fotografické techniky, vysoce kreativní myšlení. |
| Předpokladem je orientace v dějinách a současných tendencích fotografie. Suverénní ovládání fotografické techniky, vysoce kreativní myšlení. |
| Předpokladem je orientace v dějinách a současných tendencích fotografie |
| Předpokladem je orientace v dějinách a současných tendencích fotografie |
| Suverénní ovládání fotografické techniky, |
| Suverénní ovládání fotografické techniky, |
| vysoké kreativní myšlení. |
| vysoké kreativní myšlení. |
| Orientace v současné fotografické tvorbě |
| Orientace v současné fotografické tvorbě |
| Orientace v současné tvorbě komerční, reklamní fotografie |
| Orientace v současné tvorbě komerční, reklamní fotografie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| schopnost i složitější organizace realizace fotografického projektu |
| schopnost i složitější organizace realizace fotografického projektu |
| suverénní ovládání veškeré potřebné fotografické techniky |
| suverénní ovládání veškeré potřebné fotografické techniky |
| bezproblémová komunikace s případnými modely a partnery při realizaci fotografického projektu |
| bezproblémová komunikace s případnými modely a partnery při realizaci fotografického projektu |
| postupná specializace ve fotografickém oboru |
| postupná specializace ve fotografickém oboru |
| suveréní ovládání postprodukce, adjustace a přípravy fotografií ke konečné prezentaci |
| suveréní ovládání postprodukce, adjustace a přípravy fotografií ke konečné prezentaci |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| je plně připraven úspěšně zakončit navazující magisterské studium |
| je plně připraven úspěšně zakončit navazující magisterské studium |
| orientuje se v oblasti historie a současnout umění a umí na tyto znalosti reagovat ve vlastní tvorbě |
| orientuje se v oblasti historie a současnout umění a umí na tyto znalosti reagovat ve vlastní tvorbě |
| je zorientován v současné fotografické tvorbě a reagovat na ni vlastní tvorbou |
| je zorientován v současné fotografické tvorbě a reagovat na ni vlastní tvorbou |
| Student suverénně zvládá jakékoliv kreativní zadání. |
| Student suverénně zvládá jakékoliv kreativní zadání. |
| Student je schopen zahájit profesionální fotografické praxi. |
| Student je schopen zahájit profesionální fotografické praxi. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| suverénně ovládá fotografickou veškerou techniku |
| suverénně ovládá fotografickou veškerou techniku |
| Suverénně ovládá práci se světlem v atelieru |
| Suverénně ovládá práci se světlem v atelieru |
| je schopen technicky i kreativně zpracovat jakékoli fotografické zadání |
| je schopen technicky i kreativně zpracovat jakékoli fotografické zadání |
| ovládá kreativní postprodukci fotografie |
| ovládá kreativní postprodukci fotografie |
| je schopen spolupracovat se zákazníkem na daném úkolu |
| je schopen spolupracovat se zákazníkem na daném úkolu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie. Praha: Computer Press,, 2011. ISBN 9788025131121.
-
LEIBOVITZ, Annie. Annie Leibovitz at Work Hardcover.. London: The Random House Group, 2011. ISBN 9780224087575.
-
POHRIBNÝ, Jan. Kreativní barva. Brno: Zoner Press, 2016. ISBN 9788074133329.
|