Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu jsou pravidelná setkávání ve fotografickém studiu, v rámci kterých studenti reagují na podněty plynoucí ze společných zadání v rámci předmětu KARF/ARF5. Společně hledáme vhodná fotografická řešení k uvažovaným tématům praktické části bakalářské práce - katalogu výrobků a služeb. V rámci teoretické roviny pak společně hledáme další využití pro již fungující světelná aranžmá v rámci dějin užité fotografie a současné produkce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro zahájení studia je zvládnutí počítačového programu Photoshop. Student zkoumá současné dění a trendy v žánru portrétní fotografie. Je technicky schopen samostatné práce ve fotografickém ateliéru, práce s softwarem Capture One i s ovládáním zábleskových světel. Po splnění podmiňujících předmětů KARF/MD1FD a KARF/MD3FD je již student schopen vytvořit v ateliéru potřebné světelné aranžmá, umí zvolit a ovládat vhodnou fotografickou techniku vzhledem k charakteru úkolu. |
Předpokladem pro zahájení studia je zvládnutí počítačového programu Photoshop. Student zkoumá současné dění a trendy v žánru portrétní fotografie. Je technicky schopen samostatné práce ve fotografickém ateliéru, práce s softwarem Capture One i s ovládáním zábleskových světel. Po splnění podmiňujících předmětů KARF/MD1FD a KARF/MD3FD je již student schopen vytvořit v ateliéru potřebné světelné aranžmá, umí zvolit a ovládat vhodnou fotografickou techniku vzhledem k charakteru úkolu. |
Výsledky učení |
---|
Student samostatně ovládá veškeré ateliérové vybavení s důrazem na digitální snímací zařízení a produkční a postprodukční software. Orientuje se v oblasti užité fotografie a sleduje její současné trendy. Chápe roli fotografa ve vztahu k architektovi, módnímu či průmyslovému designérovi. |
Student samostatně ovládá veškeré ateliérové vybavení s důrazem na digitální snímací zařízení a produkční a postprodukční software. Orientuje se v oblasti užité fotografie a sleduje její současné trendy. Chápe roli fotografa ve vztahu k architektovi, módnímu či průmyslovému designérovi. |
Student umí lokální a komplexní svícení na lokaci. |
Student umí lokální a komplexní svícení na lokaci. |
Student ovládá postupy ve fotografii módy na lokaci. |
Student ovládá postupy ve fotografii módy na lokaci. |
Student umí fotografovat architektonické interiéry. |
Student umí fotografovat architektonické interiéry. |
Student umí složitější postprodukční procesy. |
Student umí složitější postprodukční procesy. |
Student umí pracovat v reklamním kreativním teamu. |
Student umí pracovat v reklamním kreativním teamu. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dovede ovládat zábleskovou techniku firmy Hensel. |
Student dovede ovládat zábleskovou techniku firmy Hensel. |
Student dovede spolupracovat s módním návrhářem. |
Student dovede spolupracovat s módním návrhářem. |
Student dovede spolupracovat s architektem. |
Student dovede spolupracovat s architektem. |
Student dovede navrhnout agentuře vlastní fotografické řešení. |
Student dovede navrhnout agentuře vlastní fotografické řešení. |
Student je schopen se orientovat v požadavcích trhu. |
Student je schopen se orientovat v požadavcích trhu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Klein, William. Fashion.
-
Linton, Jonathan. Tematická encyklopedie Pro Photo. 2001.
|