|
Vyučující
|
-
Prokop Jaroslav, doc. MgA.
-
Sobek Evžen, Ing. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem jednotlivých cvičení je fotografie inscenovaných skupin modelů, módní fotografie v reálném prostředí a atelieru, architektury a příprava vlastního portfolia a práce na teoretické Bakalářské práci
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je suverénní ovládání fotografické a osvětlovací techniky a všech dostupných technologií. Vysoká úroveň samostatného tvůrčího myšlení studenta. schopnost výběru vhodných modelů a lokací, práce se světlem v interiéru i exteriéru. |
| Předpokladem je suverénní ovládání fotografické a osvětlovací techniky a všech dostupných technologií. Vysoká úroveň samostatného tvůrčího myšlení studenta. schopnost výběru vhodných modelů a lokací, práce se světlem v interiéru i exteriéru. |
| Předpokladem je znalosti z historie a současnosti fotografie módy |
| Předpokladem je znalosti z historie a současnosti fotografie módy |
| Předpokladem je znalost historie architektury a jejího fotografování |
| Předpokladem je znalost historie architektury a jejího fotografování |
| Ovládání základní architektonické terminologie |
| Ovládání základní architektonické terminologie |
| Vysoká úroveň samostatného tvůrčího myšlení studenta |
| Vysoká úroveň samostatného tvůrčího myšlení studenta |
| schopnost zpracovat soubor do formy publikace a jejího grafického zpracování |
| schopnost zpracovat soubor do formy publikace a jejího grafického zpracování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpokladem je suverénní ovládání fotografické a osvětlovací techniky |
| Předpokladem je suverénní ovládání fotografické a osvětlovací techniky |
| schopnost výběru vhodných modelů a lokací |
| schopnost výběru vhodných modelů a lokací |
| schopnost ovládat práci se světlem v interiéru i exteriéru |
| schopnost ovládat práci se světlem v interiéru i exteriéru |
| schopnost vnímání změny světla při fotografování v exteriéru |
| schopnost vnímání změny světla při fotografování v exteriéru |
| suverénní ovládání postprodukce a zpracování fotografického obrazu |
| suverénní ovládání postprodukce a zpracování fotografického obrazu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zná suverénně dostupné technologie a práci se světlem, světelnou konstrukcí s kombinací denního a umělého světla. Současně dále rozvíjí svou kreativitu. Osvojí si schopností výběru vhodných modelů a lokací v souvislosti s vlastním kreativním záměrem. |
| zná suverénně dostupné technologie a práci se světlem, světelnou konstrukcí s kombinací denního a umělého světla. Současně dále rozvíjí svou kreativitu. Osvojí si schopností výběru vhodných modelů a lokací v souvislosti s vlastním kreativním záměrem. |
| zná dostupné technologie a práci se světlem, světelnou konstrukcí s kombinací denního a umělého světla. |
| zná dostupné technologie a práci se světlem, světelnou konstrukcí s kombinací denního a umělého světla. |
| rozvíjí dále svou kreativitu. |
| rozvíjí dále svou kreativitu. |
| orientuje se v organizaci a kreativní práci se skupinou osob při fotografii módy v reálném prostředí |
| orientuje se v organizaci a kreativní práci se skupinou osob při fotografii módy v reálném prostředí |
| zná v potřebné šíři a kontextu historii architektury |
| zná v potřebné šíři a kontextu historii architektury |
| zná v potřebné šíři a kontextu historii a současnost fotografie módy |
| zná v potřebné šíři a kontextu historii a současnost fotografie módy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umí kreativně využít dostupné fotografické technologie, světelný park, světelné konstrukce kombinující denní a umělé světlo |
| umí kreativně využít dostupné fotografické technologie, světelný park, světelné konstrukce kombinující denní a umělé světlo |
| umí organizačně zabezpečit a autorsky realizovat fotografování architektury |
| umí organizačně zabezpečit a autorsky realizovat fotografování architektury |
| umí postprodukční práce a přípravu fotografie pro další prezentace na vysoké úrovni |
| umí postprodukční práce a přípravu fotografie pro další prezentace na vysoké úrovni |
| dokáže organizačně i fotograficky vést tým při fotografování módních snímků |
| dokáže organizačně i fotograficky vést tým při fotografování módních snímků |
| ovládá přípravu skladby fotografií do publikace a jejích kombinaci s textem |
| ovládá přípravu skladby fotografií do publikace a jejích kombinaci s textem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
|
Doporučená literatura
|
-
BÁRTL, Lukáš a Petra TRNKOVÁ, ed. Fotografie především. Brno: B&P Publishing, 2017. ISBN 9788074851490.
-
EWING, William A. The Body. Thames&Hudson,, 1994. ISBN 0500277818.
-
KORYČÁNEK, Petr, KUČERA, Adam, ŠTĚCH a Vladimir 518. Praha brutálně krásná: mimořádné stavby postavené v Praze v letech 1969-1989.. Praha: Scholastika, 2018. ISBN 9788090739505.
-
LACHAPELLE, David. Thus Spoke LaChapelle. Arbor vitae, 2011. ISBN 9788087164860.
-
LARG, Alex a Jane WOOD. Beauty shots. Crans: RotoVision, 1997. ISBN 2880463238.
-
ROLLINGSTONE. Die Fotografien. Schirmer/Mosel, 1992. ISBN 3888141958.
-
SZARKOWSKI, John. he Photographer's Eye. The Museum of Modern Art,, 2007. ISBN 9780870705274.
-
ŠLAPAL, Filip. Stempel - Tesař - Šlapal: rodinné domy = family houses. Praha: KANT, 2019.
|