|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu jsou pravidelná setkávání ve fotografickém studiu, v rámci kterých studenti reagují na podněty plynoucí ze společných zadání v rámci předmětu KARF/ARF4. Společně pracujeme nad alternativními fotografickými řešeními dílčích cvičení, zároveň společně nalézáme nejefektivnější způsob fotografického zpracování fiktivní zakázky s důrazem na budoucí, praktická využití. V rámci teoretické roviny pak společně hledáme další využití pro již fungující světelná aranžmá v rámci dějin módní fotografie a současné produkce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem pro zahájení studia je zvládnutí počítačového programu Photoshop. Student zkoumá současné dění a trendy v žánru portrétní fotografie. Je technicky schopen samostatné práce ve fotografickém ateliéru, práce s softwarem Capture One i s ovládáním zábleskových světel. Chápe princip TS objektivů a dovede tato zařízení funkčně využít. |
| Předpokladem pro zahájení studia je zvládnutí počítačového programu Photoshop. Student zkoumá současné dění a trendy v žánru portrétní fotografie. Je technicky schopen samostatné práce ve fotografickém ateliéru, práce s softwarem Capture One i s ovládáním zábleskových světel. Chápe princip TS objektivů a dovede tato zařízení funkčně využít. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student samostatně ovládá veškeré ateliérové vybavení s důrazem na digitální snímací zařízení a produkční a postprodukční software. Orientuje se v dějinách módní fotografie a sleduje její současné trendy. Chápe roli fotografa ve vztahu k architektovi či módnímu designérovi. |
| Student samostatně ovládá veškeré ateliérové vybavení s důrazem na digitální snímací zařízení a produkční a postprodukční software. Orientuje se v dějinách módní fotografie a sleduje její současné trendy. Chápe roli fotografa ve vztahu k architektovi či módnímu designérovi. |
| Student umí lokální a komplexní svícení. |
| Student umí lokální a komplexní svícení. |
| Student ovládá postupy ve fotografii módy. |
| Student ovládá postupy ve fotografii módy. |
| Student umí základy fotografování architektury. |
| Student umí základy fotografování architektury. |
| Student umí složitější postprodukční procesy. |
| Student umí složitější postprodukční procesy. |
| Student umí pracovat v kreativním teamu. |
| Student umí pracovat v kreativním teamu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dovede komplexně ovládat světelnou techniku. |
| Student dovede komplexně ovládat světelnou techniku. |
| Student dovede fotografovat figuru v ateliéru. |
| Student dovede fotografovat figuru v ateliéru. |
| Student dovede realizovat zakázku na fotografování architektury. |
| Student dovede realizovat zakázku na fotografování architektury. |
| Student dovede aplikovat nové softwarové programy. |
| Student dovede aplikovat nové softwarové programy. |
| Student dovede navrhnout nekonvenční výtvarné řešení. |
| Student dovede navrhnout nekonvenční výtvarné řešení. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Lindbergh Peter. Assouline.
|