|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je teoretické pochopení a praktické osvojení si základů postupů při ateliérovém fotografování pomocí digitálního média. Předmět doplňuje technická cvičení KARF/ARF2 a alternuje způsob snímání s využitím potenciálu digitálního záznamu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládání základních znalostí pro práci s digitální zrcadlovkou. Zvládání základních prací při úpravě fotografií v programu photoshop. |
| Zvládání základních znalostí pro práci s digitální zrcadlovkou. Zvládání základních prací při úpravě fotografií v programu photoshop. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student získá přehled a základní orientaci v prostředí softwaru Capture One, dovede připravit, nafotografovat a finálně upravit požadovanou table-top scénu. Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Student získá přehled a základní orientaci v prostředí softwaru Capture One, dovede připravit, nafotografovat a finálně upravit požadovanou table-top scénu. Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Umí popsat, jak si připravit fototechniku k práci. |
| Umí popsat, jak si připravit fototechniku k práci. |
| Dokáže vyjmenovat alespoň 3 způsoby sebeprezentace na internetu a jejich využití. |
| Dokáže vyjmenovat alespoň 3 způsoby sebeprezentace na internetu a jejich využití. |
| Vysvětlit pokročilé nástroje pro retuš ve Photoshopu a jejich využití. |
| Vysvětlit pokročilé nástroje pro retuš ve Photoshopu a jejich využití. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvořit kreativní moodboard obsahující klíčové prvky vizuálu. |
| Vytvořit kreativní moodboard obsahující klíčové prvky vizuálu. |
| Realizovat reklamní fotografování produktu mimo ateliér s využitím různých způsobů svícení. |
| Realizovat reklamní fotografování produktu mimo ateliér s využitím různých způsobů svícení. |
| Využívat nástroje Photoshopu určené k retušování fotografií a upravit pomocí nich fotografie. |
| Využívat nástroje Photoshopu určené k retušování fotografií a upravit pomocí nich fotografie. |
| Odprezentovat výsledné fotografie a zhodnotit správnost svých postupů. |
| Odprezentovat výsledné fotografie a zhodnotit správnost svých postupů. |
| Vybrat vhodné fotografie k prezentaci své tvorby na sociálních sítích, webových stránkách nebo tisku. |
| Vybrat vhodné fotografie k prezentaci své tvorby na sociálních sítích, webových stránkách nebo tisku. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Ponec, Jan. Digitální fotografie.
|