Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je teoretické pochopení a praktické osvojení si základů postupů při ateliérovém fotografování pomocí digitálního média. Předmět doplňuje technická cvičení KARF/ARF2 a alternuje způsob snímání s využitím potenciálu digitálního záznamu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládání základních znalostí pro práci s digitální zrcadlovkou. Zvládání základních prací při úpravě fotografií v programu photoshop. |
Zvládání základních znalostí pro práci s digitální zrcadlovkou. Zvládání základních prací při úpravě fotografií v programu photoshop. |
Výsledky učení |
---|
Student získá přehled a základní orientaci v prostředí softwaru Capture One, dovede připravit, nafotografovat a finálně upravit požadovanou table-top scénu. Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
Student získá přehled a základní orientaci v prostředí softwaru Capture One, dovede připravit, nafotografovat a finálně upravit požadovanou table-top scénu. Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF2, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
Umí popsat, jak si připravit fototechniku k práci. |
Umí popsat, jak si připravit fototechniku k práci. |
Dokáže vyjmenovat alespoň 3 způsoby sebeprezentace na internetu a jejich využití. |
Dokáže vyjmenovat alespoň 3 způsoby sebeprezentace na internetu a jejich využití. |
Vysvětlit pokročilé nástroje pro retuš ve Photoshopu a jejich využití. |
Vysvětlit pokročilé nástroje pro retuš ve Photoshopu a jejich využití. |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvořit kreativní moodboard obsahující klíčové prvky vizuálu. |
Vytvořit kreativní moodboard obsahující klíčové prvky vizuálu. |
Realizovat reklamní fotografování produktu mimo ateliér s využitím různých způsobů svícení. |
Realizovat reklamní fotografování produktu mimo ateliér s využitím různých způsobů svícení. |
Využívat nástroje Photoshopu určené k retušování fotografií a upravit pomocí nich fotografie. |
Využívat nástroje Photoshopu určené k retušování fotografií a upravit pomocí nich fotografie. |
Odprezentovat výsledné fotografie a zhodnotit správnost svých postupů. |
Odprezentovat výsledné fotografie a zhodnotit správnost svých postupů. |
Vybrat vhodné fotografie k prezentaci své tvorby na sociálních sítích, webových stránkách nebo tisku. |
Vybrat vhodné fotografie k prezentaci své tvorby na sociálních sítích, webových stránkách nebo tisku. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Demonstrace |
Demonstrace |
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Ponec, Jan. Digitální fotografie.
|