|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Samostatná práce na společném tématu 2. Teoretická příprava projektu. Písemná příprava koncepce 3. Prezentace projektu s vedoucím (garantem) práce 4. Zadání práce studentům 5. Konzultace řešení se studenty. 6. Teoretické řešení s konceptem v písemné formě 7. Konzultace práce a kontrola rozpracovanosti. 8. Prezentace a obhajoba práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zná fotografickou techniku a zpracování fotografií |
| zná fotografickou techniku a zpracování fotografií |
| orientuje se v koncipování fotografického tématu |
| orientuje se v koncipování fotografického tématu |
| orientuje se v postupech editování fotografického portfolia |
| orientuje se v postupech editování fotografického portfolia |
| zná principy koncipování výstav |
| zná principy koncipování výstav |
| orientuje se v možnostech fotografického tisku a adjustaci |
| orientuje se v možnostech fotografického tisku a adjustaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládá fotografickou techniku a je schopen korigovat chyby jiných |
| ovládá fotografickou techniku a je schopen korigovat chyby jiných |
| dokáže kreativním způsobem rozvíjet fotografické téma |
| dokáže kreativním způsobem rozvíjet fotografické téma |
| umí rozpoznat úskalí obsahových a technických aspektů projektu |
| umí rozpoznat úskalí obsahových a technických aspektů projektu |
| dokáže korigovat chyby a navrhovat alternativní řešení |
| dokáže korigovat chyby a navrhovat alternativní řešení |
| je schopen profesionálně poradit s realizací expozice |
| je schopen profesionálně poradit s realizací expozice |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student má znalosti o pedagogickém vedení fotografického projektu |
| Student má znalosti o pedagogickém vedení fotografického projektu |
| orientuje se ve workflow fotografických projektů |
| orientuje se ve workflow fotografických projektů |
| zná potenciální problémy při řešení projektů a dokáže na ně reagovat |
| zná potenciální problémy při řešení projektů a dokáže na ně reagovat |
| orientuje se v editaci fotografií |
| orientuje se v editaci fotografií |
| zná postupy pro zpracování anotace projektu |
| zná postupy pro zpracování anotace projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umí hledat a obsahově definovat fotografická témata |
| umí hledat a obsahově definovat fotografická témata |
| umí korigovat nevhodná řešení a být nápomocen v hledání optimálních řešení projektů |
| umí korigovat nevhodná řešení a být nápomocen v hledání optimálních řešení projektů |
| umí doporučit optimální fotografickou techniku |
| umí doporučit optimální fotografickou techniku |
| umí doporučit vhodná softwarová řešení pro úpravy fotografií |
| umí doporučit vhodná softwarová řešení pro úpravy fotografií |
| umí navrhnout optimální řešení tisku, adjustace fotografií a realizaci expozice |
| umí navrhnout optimální řešení tisku, adjustace fotografií a realizaci expozice |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BERGER, John. O pohledu. Vyd. 1. Praha: Agite/Fra, 2009. ISBN 9788086603810.
-
FLUSSER, Vilém. Moc obrazu. Výtvarné umění 3-4, 1996. ISBN 08629927.
-
FLUSSER, Vilém. Postdějiny. Praha: Přestupní stanice, 2018. ISBN 978-80-270-4476-4.
-
LÁB, Filip. Postdigitálni fotografie. Praha, 2021. ISBN 9788024647609.
-
POSPĚCH, Tomáš. Myslet fotografii. Česká fotografie 1938?2000. Praha: Positif, 2014. ISBN 978-80-87407-05-0.
|