|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Obeznámení se s technikou dostupnou k vypůjčení a technikou v ateliéru 3.-4. Základy svícení v ateliéru - svícení stálými světly, záblesky, využití softboxů a dalších propriet 5.-6. Fotografování reklamních fotografií produktů v ateliéru 7.-8. Svícení s barevnými filtry, kombinace stálého světla a blesků 9.-10. Seznámení s prostředím programu Photoshop, konzultace zadané retuše 11.-12. Využití krátkých videí produktů pro sociální sítě, rozdílnost práce s fotografií a videem 13. Konzultace rozpracovaných snímků, finalizace prací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládání základních znalostí pro práci s digitální zrcadlovkou. Zvládání základních prací při úpravě fotografií v programu Adobe Photoshop. |
| Zvládání základních znalostí pro práci s digitální zrcadlovkou. Zvládání základních prací při úpravě fotografií v programu Adobe Photoshop. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student získá přehled a základní orientaci v prostředí softwaru Capture One, dovede připravit, nafotografovat a finálně upravit požadovanou table-top scénu. Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF1, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Student získá přehled a základní orientaci v prostředí softwaru Capture One, dovede připravit, nafotografovat a finálně upravit požadovanou table-top scénu. Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF/ARF1, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF / MD1AT, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Zároveň je vedle analogové fotografie, obsažené v technických cvičeních v rámci předmětu KARF / MD1AT, seznámen s výhodami i riziky digitálního snímání, dovede obě varianty porovnat a zvolit si vyhovující formu v rámci plnění dalších úkolů a klauzurních prací. |
| Umí popsat, jak si připravit fototechniku k práci. |
| Umí popsat, jak si připravit fototechniku k práci. |
| Dokáže vyjmenovat alespoň 3 způsoby sebeprezentace na internetu a jejich využití. |
| Dokáže vyjmenovat alespoň 3 způsoby sebeprezentace na internetu a jejich využití. |
| Vysvětlit, jaké jsou základní nástroje pro retuš ve Photoshopu a jejich využití. |
| Vysvětlit, jaké jsou základní nástroje pro retuš ve Photoshopu a jejich využití. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvořit kreativní moodboard obsahující klíčové prvky vizuálu. |
| Vytvořit kreativní moodboard obsahující klíčové prvky vizuálu. |
| Realizovat reklamní fotografování produktu v ateliéru s využitím různých způsobů svícení. |
| Realizovat reklamní fotografování produktu v ateliéru s využitím různých způsobů svícení. |
| Využívat nástroje Photoshopu určené k retušování fotografií a upravit pomocí nich fotografie. |
| Využívat nástroje Photoshopu určené k retušování fotografií a upravit pomocí nich fotografie. |
| Odprezentovat výsledné fotografie a zhodnotit správnost svých postupů. |
| Odprezentovat výsledné fotografie a zhodnotit správnost svých postupů. |
| Vybrat vhodné fotografie k prezentaci své tvorby na sociálních sítích, webových stránkách nebo v tisku. |
| Vybrat vhodné fotografie k prezentaci své tvorby na sociálních sítích, webových stránkách nebo v tisku. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
edice knih Pro Lighting.
-
Magazín Dolce Vita. .
-
Magazín ELLE Decoration. .
-
Magazín Marianne Bydlení. .
-
FAULNKNER Andrew, CHAVEZ Conrad. Adobe Photoshop CC: Oficiální výukový kurz.. Computer Press. ISBN 9788025147412.
-
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie. Praha: Computer Press, 2011. ISBN 9788025131121.
-
Larg, Alex, Wood, Jane. Tematická encyklopedie Pro Lighting.
|