|
Vyučující
|
-
Királyová Bernadett, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět Plenér doplňuje výuku výuku na ateliéru novými inspiračními zdroji, které mohou pozitivně posílit vstupy do semestrálních a dílčích projektů. Zároveň jde o rozšíření vnímání v oboru novými disciplínami výtvarného umění. Tvorba (kresba-malba-socha-inscenační tvorba) v krajině-exteriéru rozšiřují umělecký zážitek o volnou tvorbu v konkrétním autentickém místě.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - základní představa o typologii veřejného prostoru |
| - základní představa o typologii veřejného prostoru |
| - rozlišení parametrů náměstí, ulice, zákoutí atd. |
| - rozlišení parametrů náměstí, ulice, zákoutí atd. |
| - znalost kompozičních principů |
| - znalost kompozičních principů |
| - identifikace prostředků tvůrčího procesu |
| - identifikace prostředků tvůrčího procesu |
| - chuť cestovat, poznávat a tvořit pod širým nebem |
| - chuť cestovat, poznávat a tvořit pod širým nebem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - schopnost vnímat a pozorovat kontext místa |
| - schopnost vnímat a pozorovat kontext místa |
| - koncepční myšlení |
| - koncepční myšlení |
| - grafické, kreslířské a malířské techniky |
| - grafické, kreslířské a malířské techniky |
| - dovednost adjustace tvůrčích výstupů |
| - dovednost adjustace tvůrčích výstupů |
| - vnímání prostorových souvislostí, měřítko a perspektiva |
| - vnímání prostorových souvislostí, měřítko a perspektiva |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Supervize na pracovišti |
| Supervize na pracovišti |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
KAPLICKÝ, Jan, DVOŘÁK, Joachim, ed. Album.. Praha: Labyrint, 2005. ISBN 80-85935-64-3.
-
KŘENKOVÁ, Zuzana, Vladislava ŘÍHOVÁ a Michaela ČADILOVÁ, ed. Sochy a města - Morava: výtvarné umění ve veřejném prostoru : 1945-1989.. Litomyšl: Univerzita Pardubice, Fakulta restaurování, 2020.
-
MELKOVÁ, Pavla, Kolektiv autorů. Manuál tvorby veřejných prostranství hlavního města Prahy,. 2014. ISBN 978-80-87931-11-0.
-
NORBERG-SCHULZ, Christian. Genius loci: Krajina, místo, architektura.. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363.
-
SIMITCH, Andrea, Val K. WARKE, I?aqui CARNICERO, et al. Jazyk architektury: 26 principů, které by měl každý architekt znát.. V Praze: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-034-2.
-
STREJČKOVÁ, Klára, Veronika DOLEŽALOVÁ, David MIKULÁŠEK, et al. Principy tvorby veřejných prostranství.. V Brně: Kancelář architekta města Brna, 2019. ISBN 978-80-270-6463-2.
-
TELLÉUS, Annika. Naslouchat je umění: jak účinně a pozitivně komunikovat. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1869-2.
-
THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín, 2010. ISBN 9788087162668.
|