|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se s tvorbou význačných osobností současné výtvarné scény, architektury, designu. Obohacení vlastní zkušenosti, vnímání nových materiálů, technologií a tvůrčích přístupů. Obsahem předmětu je týmový workshop, brainstorming a doprovodný program s vybranou přednášející osobností designera/architekta, případně dodavatelskou firmou, designérským studiem, řemeslníkem, atd.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Exkurze
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - znalosti získané v rámci týmové práce na projektu |
| - znalosti získané v rámci týmové práce na projektu |
| - analyzovat zadání a navrhnout řešení |
| - analyzovat zadání a navrhnout řešení |
| - vytvářet zápisy z jednání |
| - vytvářet zápisy z jednání |
| - znalost techniky ruční práce s materiálem a modelářství |
| - znalost techniky ruční práce s materiálem a modelářství |
| - znalost metod tvorby projektů |
| - znalost metod tvorby projektů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - aplikovat poznatky z workshopu, týmové práce a případně exkurzí |
| - aplikovat poznatky z workshopu, týmové práce a případně exkurzí |
| - pracovat v týmu, vést brainstorming |
| - pracovat v týmu, vést brainstorming |
| - vnímat souvislosti zadání workshopu a navrhnout postup řešení |
| - vnímat souvislosti zadání workshopu a navrhnout postup řešení |
| - dokumentovat proces a vytvořit projekt |
| - dokumentovat proces a vytvořit projekt |
| - vytvořit fyzický model, maketu |
| - vytvořit fyzický model, maketu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Exkurze |
| Demonstrace |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Demonstrace |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rešerše |
| Rešerše |
|
Doporučená literatura
|
-
DANNHOFEROVÁ, Jana. Velká kniha barev: kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry.. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025137857.
-
HAUSLADEN, Gerhard a Karsten TICHELMANN. Interiors construction manual: integrated planning, finishings and fitting-out, technical services.. Munich: Institut für Architektur-Dokumentation, 2010. ISBN 9783034602846.
-
Christian Norberg-Schulz. Genius loci - Krajina, místo, architektura. 2010. ISBN 978-80-7363-303-5.
-
John Wiley And Sons Ltd. Architects' Data - Neufert. 2012.
-
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu.. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. 2009.
-
LOU, Michel. Light: The Shape of Space: Designing with Space and Light.. New York: Wiley, 1996. ISBN 0471286184.
-
MORGANOVÁ, Pavlína, Terezie NEKVINDOVÁ a Dagmar SVATOŠOVÁ. Výstava jako médium: české umění 1957-1999.. Praha: VVP AVU, 2020. ISBN 978-80-88366-13-3.
-
NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' data. 4th ed.. Chichester: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-1405192538.
-
SIMITCH, Andrea, Val K. WARKE, I?aqui CARNICERO, et al. Jazyk architektury: 26 principů, které by měl každý architekt znát.. V Praze: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-034-2.
|