|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Student si tak osvojí základy efektivní komunikace a bude schopen zvládnout strukturu prezentace, jednotlivé fáze projevu, osobní přípravu, přesvědčivé vystupování a vyhodnocení své prezentace. K získaným dovednostem patří také zvládání obtížných situací při prezentaci a vedení diskuse. Student dále zpracuje své profesionální portfólio a CV pro komunikaci se zaměstnavatelem. Součástí výuky jsou také konzultace k teoretické části semestrální nebo kvalifikační práce a formě její obhajoby. Hlavní náplní výuky jsou témata asertivní komunikace, neurolingvistické programování, základy neverbální komunikace, základy rétoriky. Předmět rozšiřuje znalosti prezentačních dovedností, učí, jak pracovat s potřebnými materiály, jak efektivně zvládnout osobní přípravu, kritickou situací, vedení diskuse a vlastní vyhodnocení prezentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - základy efektivní komunikace |
| - základy efektivní komunikace |
| - Definovat metodologii analýzy osobního rozvoje |
| - Definovat metodologii analýzy osobního rozvoje |
| - Definovat prvky plánu osobního rozvoje |
| - Definovat prvky plánu osobního rozvoje |
| - vnímání témat asertivní komunikace, neurolingvistické programování |
| - vnímání témat asertivní komunikace, neurolingvistické programování |
| - Definovat základní managerské komunikační dovednosti a role v týmu |
| - Definovat základní managerské komunikační dovednosti a role v týmu |
| - znalosti prezentačních dovedností, učí, jak pracovat s potřebnými materiály |
| - znalosti prezentačních dovedností, učí, jak pracovat s potřebnými materiály |
| - Vyjmenovat základní společenské podniky |
| - základy neverbální komunikace |
| - základy neverbální komunikace |
| - Vyjmenovat základní společenské podniky |
| - základy rétoriky |
| - základy rétoriky |
| - Orientovat se teoreticky v základních pravidlech společenského chování a vystupování |
| - Orientovat se teoreticky v základních pravidlech společenského chování a vystupování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - zvládnout strukturu a téma prezentace |
| - zvládnout strukturu a téma prezentace |
| - Provést svoji osobní analýzu komunikačních dovedností |
| - Provést svoji osobní analýzu komunikačních dovedností |
| - Sestavit plán osobního rozvoje na základě výsledků svoji osobní analýzy |
| - přesvědčivé vystupování a vyhodnocení své prezentace |
| - přesvědčivé vystupování a vyhodnocení své prezentace |
| - Sestavit plán osobního rozvoje na základě výsledků svoji osobní analýzy |
| - Praktická cvičení k jednotlivým rolím v týmu z hlediska komunikace (role vedoucího týmu a jeho komunikační povinnosti, příprava porad,....) |
| - Praktická cvičení k jednotlivým rolím v týmu z hlediska komunikace (role vedoucího týmu a jeho komunikační povinnosti, příprava porad,....) |
| - zvládání obtížných situací při prezentaci a vedení diskuse |
| - zvládání obtížných situací při prezentaci a vedení diskuse |
| - zpracuje své profesionální portfólio a CV pro komunikaci se zaměstnavatelem |
| - zpracuje své profesionální portfólio a CV pro komunikaci se zaměstnavatelem |
| - Zorganizovat různé typy "podniků" - vernisáž, číše vína,..... především z hlediska komunikace |
| - Zorganizovat různé typy "podniků" - vernisáž, číše vína,..... především z hlediska komunikace |
| - Řešit komunikaci v praktických situacích i z hlediska společenského chování (představování, small talk, lift speech) |
| - Řešit komunikaci v praktických situacích i z hlediska společenského chování (představování, small talk, lift speech) |
| - dovednost obhajovy kvalifikační práce |
| - dovednost obhajovy kvalifikační práce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
BRADBERRY, Travis a Jean GREAVES. Emoční inteligence v praxi: všechno, co potřebujete vědět o úspěšném životě, vztazích a kariéře. 2007. ISBN 978807249226.
-
GALLO, Carmine. Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. 2019. ISBN 9788026508885.
-
GALLO, Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: jak si získat každé publikum. 2012. ISBN 9788024743899.
-
LEDDEN, Emma. Úspěšná prezentace: získejte si své publikum krok za krokem. 2018. ISBN 9788024729121.
-
LEWIS, David. Tajná řeč těla. 1994.
|