|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět se zaměřuje na získávání praktických dovedností z oblasti efektivní komunikace, umění prezentace a získání prezentačních dovedností. - Hlavní náplní výuky jsou temata asertivní komunikace, neurolingvistické programování, základy neverbální komunikace, základy rétoriky. - Předmět rozšiřuje znalosti prezentačních dovedností, jak pracovat s potřebnými materiály, jak efektivně zvládnout osobní přípravu. - Projev a jeho fáze, komunikace s publikem, zvládání kritický situací, vedení diskuse a vlastní vyhodnocení prezentace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vysvětlit proč je komunikace důležitá a definovat základní prostředky komunikace |
| - vysvětlit proč je komunikace důležitá a definovat základní prostředky komunikace |
| - definovat cílové skupiny a vysvětlit, které prostředky komunikace jsou pro ně vhodné, včetně určitých specifik |
| - definovat cílové skupiny a vysvětlit, které prostředky komunikace jsou pro ně vhodné, včetně určitých specifik |
| - rozdělit základní žádosti, se kterými se ve své praxi mohou setkávat (grant, dotace, žádost o spolupráci,....) a připravit je pro podání |
| - rozdělit základní žádosti, se kterými se ve své praxi mohou setkávat (grant, dotace, žádost o spolupráci,....) a připravit je pro podání |
| - stručně definovat svůj projekt a zpracovat jeho strukturu pro následnou prezentaci |
| - stručně definovat svůj projekt a zpracovat jeho strukturu pro následnou prezentaci |
| - formulovat argumenty pro podporu svého projektu ve vztahu k různým cílovým skupinám |
| - formulovat argumenty pro podporu svého projektu ve vztahu k různým cílovým skupinám |
| - definovat metodologii měření úspěchu |
| - definovat metodologii měření úspěchu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - připravit si vystoupení před publikem na dané téma |
| - připravit si vystoupení před publikem na dané téma |
| - připravit podklady pro poradu, napsat tiskovou zprávu |
| - připravit podklady pro poradu, napsat tiskovou zprávu |
| - připravit prezentaci svého projektu s přihlédnutím k hlavní cílové skupině - obhajoba |
| - připravit prezentaci svého projektu s přihlédnutím k hlavní cílové skupině - obhajoba |
| - vyplnit různé typy žádostí včetně přípravy potřebných příloh |
| - vyplnit různé typy žádostí včetně přípravy potřebných příloh |
| - napsat motivační dopis |
| - napsat motivační dopis |
| - define a methodology for measuring success |
| - define a methodology for measuring success |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bradberry, T., Greavesová, J. Emoční inteligence v praxi. Columbus, 2007.
-
Buchtová, Božena. Rétorika. Praha, Grada, 2006.
-
Clayton, Peter. Řeč těla. Čtěte gesta, mluvte svými pohyby. Ottovo nakladatelství, 2004.
-
Gruber, David. Zlatá kniha komunikace. Repronis Ostrava, 2005.
-
Hartley, Mary. Řeč těla v praxi. Portál, 2004.
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. Praha, Grada, 2005.
-
Nollke, Claudia. Umění prezentace. Praha, Grada, 2004.
-
Von Kanitz, Anja. Umění úspěšné komunikace. Praha, Grada, 2005.
|