|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Geometrická tělesa - Jejich vlastnosti a vzájemné tvarové vazby - Platonská tělesa, jejich symbolika v minulosti - Archimedovská tělesa - Johnsonova tělesa a další typy těles - Užití těles v volném umění, designu a architektuře - Geodetické kopule, příklady užití v architektuře
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v oblasti výtvárného umění a designu |
| orientovat se v oblasti výtvárného umění a designu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s různými výtvarnými médii a materiály, jako je kresba, malba, koláž, digitální grafika |
| pracovat s různými výtvarnými médii a materiály, jako je kresba, malba, koláž, digitální grafika |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní pojmy vizuální kompozice |
| vysvětlit základní pojmy vizuální kompozice |
| Student bude znát přehled těles geometrických, platonských, archimedovských, Johnsonových a jejich odvozeniny. Pozná zákonitosti prostorové skladby těles a jejich vlastnosti využitelné v designu a architektuře. |
| Student bude znát přehled těles geometrických, platonských, archimedovských, Johnsonových a jejich odvozeniny. Pozná zákonitosti prostorové skladby těles a jejich vlastnosti využitelné v designu a architektuře. |
| popsat základní principy vizuální kompozice a jejich vlivu na vnímání obrazu |
| popsat základní principy vizuální kompozice a jejich vlivu na vnímání obrazu |
| analyzovat a interpretovat význam a funkci vizuálních prvků a kompozičních schémat |
| analyzovat a interpretovat význam a funkci vizuálních prvků a kompozičních schémat |
| zdůvodnit kompoziční řešení na základě specifických požadavků a účelů |
| zdůvodnit kompoziční řešení na základě specifických požadavků a účelů |
| hodnotit vizuálních kompozičních řešeních a jejich účinnosti v různých kontextech |
| hodnotit vizuálních kompozičních řešeních a jejich účinnosti v různých kontextech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat problémy související s prostorovou tvorbou a geometrickými tělesy a definovat je pomocí odborného jazyka |
| analyzovat problémy související s prostorovou tvorbou a geometrickými tělesy a definovat je pomocí odborného jazyka |
| analyzovat vlastnosti geometrických těles a jejich vzájemné vazby, jakož i způsoby jejich využití v různých oborech tvůrčí činnosti |
| analyzovat vlastnosti geometrických těles a jejich vzájemné vazby, jakož i způsoby jejich využití v různých oborech tvůrčí činnosti |
| aplikovat základní principy kompozice, matematické a geometrické principy při tvorbě 3D objektů |
| aplikovat základní principy kompozice, matematické a geometrické principy při tvorbě 3D objektů |
| zhodnotit různé návrhy a zvolit optimální řešení v závislosti na cílovém prostředí a požadovaných vlastnostech |
| zhodnotit různé návrhy a zvolit optimální řešení v závislosti na cílovém prostředí a požadovaných vlastnostech |
| vytvořit prototypy nebo modely geometrických těles v různých materiálech a prezentovat své projekty pomocí vizuálních a komunikačních nástrojů |
| vytvořit prototypy nebo modely geometrických těles v různých materiálech a prezentovat své projekty pomocí vizuálních a komunikačních nástrojů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Didaktický test |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Zpracování prezentace |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Holden , A. Shapes, Space, and Symmetry.
-
Parker, J. The Platonic Solids and Some Others.
-
Quinlan, C. N. The Platonic Solids.
-
Sutton, A. Ruler and Compass: Practical Geometric Constructions.
-
Sutton, D. Platonic & Archimedean Solids.
-
Zorzos, G. Johnson solids: Cosmic Dices.
|