|
Vyučující
|
-
Surman Martin, doc. MgA. ArtD.
-
Puchta Ondřej, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata projektů ve třetím semestru jsou vybírána tak, aby se student seznámil se specifickými problémy designérské tvorby a pochopil systém procesu navrhování. Přímý dialog pedagoga a studenta umožňuje analyzovat zadané téma po všech stránkách a vede studenta k poznání, že design není jen dokonalá forma, ale i hledání nových funkcí a souvislostí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 202 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Využití základní znalosti ergonomie pro tvorbu designérského projektu. |
| Využití základní znalosti ergonomie pro tvorbu designérského projektu. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. |
| Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. |
| Popsat metodiku designérské práce |
| Popsat metodiku designérské práce |
| Zdůvodnit zvolené výrobní technologie a materiály |
| Zdůvodnit zvolené výrobní technologie a materiály |
| Vyjmenovat postupy tvorby 2d a 3d dat návrhu |
| Vyjmenovat postupy tvorby 2d a 3d dat návrhu |
| Vysvětlit komplexní aspekty designérského návrhu (např. ergonomické, ekonomické, environmentální, etické a sociálně společenské aspekty) |
| Vysvětlit komplexní aspekty designérského návrhu (např. ergonomické, ekonomické, environmentální, etické a sociálně společenské aspekty) |
| Vyjmenovat základní pravidla přípravy výrobní dokumentace |
| Vyjmenovat základní pravidla přípravy výrobní dokumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Definovat cíle designérského projektu |
| Definovat cíle designérského projektu |
| Analyzovat aktuální stav řešené problematiky |
| Analyzovat aktuální stav řešené problematiky |
| Navrhnout variantní řešení a zvolit finální variantu |
| Navrhnout variantní řešení a zvolit finální variantu |
| Realizovat a prezentovat designérský návrh |
| Realizovat a prezentovat designérský návrh |
| Popsat přínosy navrhovaného řešení |
| Popsat přínosy navrhovaného řešení |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Designing the 21st century = Design des 21. Jahrhunderts = Le design du 21e siecle. Köln : Taschen, 2005. ISBN 3-8228-4802-6.
-
Form, Form verlag.
-
Bauman, Z. Tekutá modernita. Praha : Mladá fronta, 2002. ISBN 80-200-1076-9.
-
Burandt, U. Ergonometrie fur forma design und entwicklung. Koln : O.Schmidt, 1978. ISBN 3504 53002 2.
-
Dreyfuss, Henry. The measure of man : human factors in design. New York : Whitney Library of Design, 1960.
-
Fiell Charlotte, Fiell Peter. Modern Chairs. Koln, 2002. ISBN 382282027X.
-
Norman, Donald A. The design of everyday things. New York, 2013. ISBN 978-0-465-05065-9.
-
Norman, Donald A. The design of future things. New York : BasicBooks, 2007. ISBN 978-0-465-00228-3.
-
Reis, Dalcacio. Product Design in the Sustainable Area. Koln, 2010. ISBN 978-3-8365-2093-5.
-
Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
-
Woodham, Jonathan M. Twentieth-century design. Oxford ; new York : Oxford University Press, 1997. ISBN 978-0-19-284204-6.
|